سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 11:15 - چهارشنبه 19 شهریور 1393

عماد کاظمی:

استفاده از ضمیر ناخودآگاه در عملیات روانی

ضمیر ناخودآگاه یکی ازشگفت انگیز ترین و مخفی ترین درجات مغز انسان است. مغز انسان هر آن چیزی که می بیند و می شنود را ثبت می کند فقط ممکن است که توانایی تجزیه و تحلیل و یادآوری آن را نداشته باشد، ولی مطمئنن در ضمیر ناخودآگاه ذهنش ثبت و نگهداری می گردد.

اصفهان شرق- به قلم عماد کاظمی از کارشناسان عملیات روانی اصفهان
شاید کلمه ناخودآگاه را تا به حال زیاد شنیده باشید.
اما آیا تا به حال به صورن علمی به آن نگاه کرده اید؟

چندین سال پس از جنگ جهانی دوم که آلمانیها فرانسه را اشغال کردند زنی فرانسوی به جراحی مغز احتیاج پیدا کرد.هنگام عمل جراحی وقتی چاقوی پزشک جراح به رگی از مغز اوبرخورد کرد، زن در حال بیهوشی شروع به خواندن سرودی آلمانی کرد.وقتی جراح چاقورابرداشت سرودخواندن او هم قطع شد.برای بار دوم جراح چاقورا به آن رگ زد ودوباره سرودخواندن زن شروع شد.این امر موجب شگفتی پزشکان شد .پس از اینکه زن به هوش آمداظهار کردکه اصلا قادر به تکلم به زبان آلمانی نیست واین امر بر تعجب پزشکان افزود. دربررسی این پدیده شگفت انگیز جمعی از روانشناسان گردهم آمدند و به تحقیق پرداختند.پس از مطالعات زیاد دریافتند که هنگام حمله سربازان آلمانی به منزلشان کودکی خردسال بوده است و سرود هایی که آلمانیها می خواندند در مغز و ضمیر ناخودآگاه اش ثبت شده است.
اما با کشف و پی بردن به ضمیر ناخودآگاه ،این لایه پنهان از ذهن انسان، تبدیل به روشی برای جنگ نرم شد.
-سریال میکی موس را همگان یا دیده اند یا اسمش را شنیده اند. این کارتون از سال 1976 شروع به تولید و پخش در جهان شده است. در سال های نه چندان دور هم این سریال به دفعات بالا از رسانه ملی پخش شده است.
می دانید که مغز انسان در هر ثانیه با استفاده از ضمیر ناخود آگاه اش 15000 تصویر از اطرافش برمیدارد که همگی آن ها قابل تجزیه و یادآوری برای شما نیست.
در این کارتون آمریکایی با استفاده از این روش حادثه 11سپتامبر به صورت غیر مستقیم با دفعات بالا القا و به عنوان پش فرض در ذهن انسان نشان داده شد.

___ _____ 1

این تنها یک نمونه بارز و کشف شده از جنگ نرم دشمن با این روش در خصوص حادثه برنامه ریزی 11ستامبر بود.
-اما میدانیم که در سال های اخیر ارزش پول ملی کشورمان با توجه به جنگ نرم دشمن فقط وابسطه به روان مرذم شده است و اکثر افزایش قیمت ها فقط به دلایل روانی می باشد.
در شبکه GEM TV تبلیغی هر 15دقیقه از یک نوع دستمال کاغذی پخش می گردد. در این تبلیغ هنگامی که بحث ارزان قیمتی و اقتصادی بودن محصول مطرح می شود در حد 1ثانیه تصویر اسکاناس های 10000ریالی کشورمان پخش می گردد.

___ _____  2

با توجه به تحقیقاتی که در خصوص این تبلیغ انجام شد دریافتیم که علاوه بر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان این تبلیغ از شبکه های دیگر هم در سطح دنیا پخش می گردد.
-میدانیم که در سال های اخیر پروژه اسلام هراسی آغاز شده است و در حال انجام است. کلمه الله به عنوان یکی از نشان های شناخته شده در جهان به عنوان اسلام است.
اخیرا کیتی پری خواننده انگلیسی زبان پر هزینه ترین موزیک ویدیو در جهان را اجرا کرد. در این موزیک ویدیو که پر از آرم ها و نشان های فراماسونری است کیتی پری در نقش یک ملکه مصری با قدرت های خارف العاده حاضر می شود. در این موزیک ویدیو غلام ها هدایای گوناگونی را برای او می آورند ولی او آن ها را رد می کند و غلامان را به وسیله قدرت شیطانیش به اشکال مختلف تبدیل می نماید.
در سکانسی از این موزیک ویدیو یکی از آن غلامان هنگامی که کیتی پری می خواهد او را تبدیل به شن کند در حد کمتر از 0/5 ثانیه در گردنش گردنبندی با نشان الله همراه دارد.

___ _____ 3

این در صورتی است که در تصویر قبلی که از این غلام پخش می شود هیچ خبری از گردنبند الله نیست.

___ _____ 4

این موزیک ویدیو به دفعات بالا در تمام شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه های موزیک فارسی زبان پخش شده است. همچنین جوایز زیادی را در سطح بین الملل دریافت کرده است و همین مهم باعث افزایش بینندگانش شده است.
روش استقاده از ضمیر ناخودآگاه در خیلی از اوقات قابل کشف نیست و به احتمال بالا خیلی از چیزهای مختلف هم اکنون در حال ثبت شدن در ذهن ما است که مغز از تجزیه و تحلیل آن عاجز است

همچنین بخوانید:

4 نظر در مورد “استفاده از ضمیر ناخودآگاه در عملیات روانی”

  1. پیمان گفت:

    زیبا بود. در کارتون میکی موس خیلی شدت داشت.

  2. علی جون گفت:

    خوب بود.واقعا چیز عجیبیه

  3. فرنوش گفت:

    ببین چقدر علمشون از ما بیشتر. ولی ما هنوز اندر خم کوچه پس کوچه هاییم

  4. liyang گفت:

    amaliate ravani layehaye besyar pishrafte tar az in ra dare ke kamtar ta behal be farsi tabdil shode. pishnahad mikonam k eyek noskhe kamyab ke ta be hal dar zabane farsi tabdil nashode peida konid va tarjome konid va dar sitetan begozarid. in maghale nesbatan khubi bud ke ta be hal kamtar dide boodam

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.