سرویس: اجتماعی » علمی 13:30 - سه شنبه 18 شهریور 1393

دانشگاه اصفهان باز هم بررسی نشد!

در جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۱۳ نفر از رؤسای دانشگاههای کشور معرفی و تأیید شدند، بلاتکلیفی دانشگاه اصفهان همچنان ادامه داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت دانشگاه های اردکان، تفرش، گلستان، منابع طبیعی گرگان، منابع طبیعی ساری، شاهرود، رامین خوزستان، بیرجند، حکیم سبزواری، صنعتی جندی شاپور، فنی و حرفه ای، کاشان و صنعتی شیراز مشخص شد اما دانشگاهیان دانشگاه اصفهان همچنان بی رئیس ماندند.
پیشتر حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عضو شورای انقلاب فرهنگی به خبرنگار ایمنا گفت: موضوع دانشگاه اصفهان یک بار در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و به دلایلی رئیس جمهور از ادامه پرداختن به این موضوع صرف نظر کردند چرا که مدارک زیادی برای عدم تأیید سرپرست دانشگاه اصفهان بود و پیگیری وضعیت سرپرست این دانشگاه را به وزیر علوم واگذار کردند لذا این کار نیز می بایست از مجاری قانونی خود طی شود؛ متأسفانه گاهی اوقات حرکت هایی غیر قانونی مشاهده می کنیم.
دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه مادر در کشور محسوب شده و عدم تعیین رئیس برای آن در این دوره مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد؛ دانشگاه اصفهان، دانشگاهی با حدود ۲۰ دانشکده و گروه آموزشی با عناوین: دانشکده ادبیات و علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم اداری و اقتصاد، دانشکده شیمی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی و … می باشد.
وزیر علوم به طور قانونی از ۱۶ آذر ماه سال گذشته که حکم انتصاب سرپرستی را برای دکتر طالبی صادر نمود حداکثر پس از ۶ ماه باید رئیس دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید می شد که در حال حاضر 3 ماه از وقت قانونی آن مهلت هم گذشته ایم.
به گفته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم سابق عدم تعیین سرپرست دانشگاه اصفهان بود که منجر به رفتن دکتر فرجی دانا شد؛ حال سوال اینجاست که چرا باید دانشجویان و اساتید دانشگاه اصفهان این همه بلاتکلیفی را برای تعیین یک نفر جهت نشستن بر کرسی ریاست دانشگاه تحمل کنند؟
لازم به ذکر است دکتر هوشنگ طالبی سرپرست دانشگاه اصفهان در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به عدم معرفی رئیس دانشگاه اصفهان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: من نباید قانونی یا غیرقانونی بودن این موضوع را تعیین کنم و تا وقتی که مسئولیت سرپرستی این دانشگاه بر دوش من است به وظیفه ام عمل خواهم کرد.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.