اصفهان شرق

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان از خط تولید خارج شده است

کدخبر: 30921
1393/06/18 در ساعت 09:47

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با  احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه، با بیان اینکه الکترونیکی شدن سیستم ثبت اسناد و املاک کار بسیار سخت و دشواری بود، اظهار کرد: استفاده از سیستم جدید در ثبت اسناد و املاک، سبب رفع بسیاری از مسائل شد.

وی با بیان توضیحاتی در‌باره رودخانه زاینده‌رود و مشکلات کم آبی استان افزود: باید در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کرده، و الگوی کشت تغییر کند.

استاندار اصفهان با تشریح ظرفیت‌های استان اصفهان در همه زمینه‌ها، بیان کرد: حدود 100 هزار هکتار از اراضی استان از خط تولید خارج شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار با اشاره به آمار مقایسه‌ای وضعیت استان اصفهان نسبت به کل کشور اظهار کرد: این استان 6.4 درصد از جمعیت کشور را دارد و 7.9 درصد از ادارات ثبت اسناد کشور در اصفهان است.

احمد تویسرکانی افزود: این سازمان دستگاهی است که همه مردم با خدمات آن مرتبط بوده، و قدمت طولانی و فعالیت 100 ساله دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر تحولات چشمگیر در این سازمان به‌وجود آمده است.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: ارتقای سلامت اداری، اصلاح فرآیندها و کوتاه کردن شیوه‌های خدمت‌رسانی و کاهش هزینه‌های مردم را از سیاست‌های محوری این سازمان است.

وی گفت: اجرای ثبت الکترونیک اسناد، شرکت‌ها و علائم تجاری، ثبت الکترونیک اختراعات و مالکیت‌ها، مکانیزه کردن ادارات، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری از جمله این اقدامات بوده و در حال حاضر قریب 10 سامانه در سازمان ثبت و املاک کشور به خدمت‌رسانی در محیط مجازی می‌پردازند.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات سبب شده سالانه میلیون‌ها مراجعه اداری به ثبت و دفاتر کاهش پیدا کند، که در کاهش هزینه‌های مردم مؤثر بوده است.

وی اظهار کرد: 2 میلیون و 635 هزارو 492 پرونده ثبتی در استان اصفهان و 36 میلیون و چهل هزارو 276 پرونده در کل کشور وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با بیان اینکه 5.5 درصد از درآمدهای وصولی سازمان ثبت مربوط به استان اصفهان بوده، افزود: در 4 ماه نخست امسال، اداره‌کل ثبت اسناد این استان 245 میلیارد و 177 میلیون ریال از عواید دولت را وصول، و به خزانه‌داری کل واریز کرده است.

انتهای پیام/

منبع:تستیم