سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:47 - سه شنبه 18 شهریور 1393

استاندار اصفهان:

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان از خط تولید خارج شده است

استاندار اصفهان گفت: حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان از خط تولید خارج شده است و باید کاری کنیم که اراضی استان اصفهان به مرحله تولید بازگردند و مشکلات کم‌آبی اصفهان رفع شود.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با  احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه، با بیان اینکه الکترونیکی شدن سیستم ثبت اسناد و املاک کار بسیار سخت و دشواری بود، اظهار کرد: استفاده از سیستم جدید در ثبت اسناد و املاک، سبب رفع بسیاری از مسائل شد.

وی با بیان توضیحاتی در‌باره رودخانه زاینده‌رود و مشکلات کم آبی استان افزود: باید در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کرده، و الگوی کشت تغییر کند.

استاندار اصفهان با تشریح ظرفیت‌های استان اصفهان در همه زمینه‌ها، بیان کرد: حدود 100 هزار هکتار از اراضی استان از خط تولید خارج شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار با اشاره به آمار مقایسه‌ای وضعیت استان اصفهان نسبت به کل کشور اظهار کرد: این استان 6.4 درصد از جمعیت کشور را دارد و 7.9 درصد از ادارات ثبت اسناد کشور در اصفهان است.

احمد تویسرکانی افزود: این سازمان دستگاهی است که همه مردم با خدمات آن مرتبط بوده، و قدمت طولانی و فعالیت 100 ساله دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر تحولات چشمگیر در این سازمان به‌وجود آمده است.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: ارتقای سلامت اداری، اصلاح فرآیندها و کوتاه کردن شیوه‌های خدمت‌رسانی و کاهش هزینه‌های مردم را از سیاست‌های محوری این سازمان است.

وی گفت: اجرای ثبت الکترونیک اسناد، شرکت‌ها و علائم تجاری، ثبت الکترونیک اختراعات و مالکیت‌ها، مکانیزه کردن ادارات، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری از جمله این اقدامات بوده و در حال حاضر قریب 10 سامانه در سازمان ثبت و املاک کشور به خدمت‌رسانی در محیط مجازی می‌پردازند.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات سبب شده سالانه میلیون‌ها مراجعه اداری به ثبت و دفاتر کاهش پیدا کند، که در کاهش هزینه‌های مردم مؤثر بوده است.

وی اظهار کرد: 2 میلیون و 635 هزارو 492 پرونده ثبتی در استان اصفهان و 36 میلیون و چهل هزارو 276 پرونده در کل کشور وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با بیان اینکه 5.5 درصد از درآمدهای وصولی سازمان ثبت مربوط به استان اصفهان بوده، افزود: در 4 ماه نخست امسال، اداره‌کل ثبت اسناد این استان 245 میلیارد و 177 میلیون ریال از عواید دولت را وصول، و به خزانه‌داری کل واریز کرده است.

انتهای پیام/

منبع:تستیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.