سرویس: غیر تولیدی » نقلی 05:21 - سه شنبه 18 شهریور 1393

مدیر مجموعه تخت فولاد خبر داد:

برگزاری تورهای شبانه تخت فولاد گردی در اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: برگزاری تورهای شبانه تخت فولاد گردی در اصفهان از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی تخت فولاد در اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به دلایل برگزاری هفته فرهنگی تخت فولاد در اصفهان اظهار داشت: این ویژه‌برنامه با هدف معرفی مجموعه تخت فولاد اصفهان به مردم برگزار می‌شود و قرار است که در این برنامه شهدا، علما، مشاهیر و چهره‌های بزرگ مدفون در تخت فولاد را به مردم معرفی کنیم.

 وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای شناساندن این چهره‌ها به مردم صورت گرفته، تصریح کرد: در این زمینه اقدامات بسیاری شده اما متأسفانه هنوز نسل جوان با این مجموعه عظیم به میزان کافی آشنایی ندارد و باید کاری کنیم که این اتفاق در ادامه صورت گیرد.

 مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان به اهمیت توجه به استفاده از هنر در این مکان مقدس اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم که کارگاه‌های ساخت صنایع دستی را در کنار این مجموعه برقرار کنیم و این اتفاق به زودی در کنار مقبره بابارکن‌الدین صورت می‌گیرد.

 وی اظهار داشت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی با مضامین اسطوره‌هایی نظیر شهدا و دیگر مسائل فرهنگی از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

 حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه قرار است تورهای تخت فولاد گردی به صورت شبانه برگزار شود، ادامه داد: نمایش فیلم مستند مشاهیر تخت فولاد و برگزاری کارگاه‌های تخت فولاد شناسی از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته به شمار می‌رود.

 وی اضافه کرد: یکی دیگر از سنت‌های فراموش شده عهد صفوی، شربت‌خانه‌ها بوده که در صدد هستیم که در حاشیه هفته فرهنگی تخت فولاد برای احیای این شربت‌خانه‌ها نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار داشته باشیم.

 پایان پیام

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.