سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:45 - سه شنبه 18 شهریور 1393

استاندار اصفهان:

نرخ بيکاري در استان اصفهان از متوسط کشوري بالاتر است

استاندار اصفهان گفت: نرخ بيکاري در استان اصفهان از متوسط کشوري بالاتر است و يکي از راه‌هاي کاهش اين نرخ، توسعه تعاوني‌ها است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به موضوع تعاون در کشور اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که تعاون در کشور به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه رونق اقتصاد با تکیه بر تعاون صورت می‌پذیرد، ادامه داد: تعاونی‌ها یکی از اعضای حیاتی جامعه به شمار می‌روند و باید به جایگاه اصلی خود در کشور دست پیدا کنند زیرا در آن زمان است که می‌توانند سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشند.

استاندار اصفهان با بيان اينکه تسهيلات بانکي اختصاص يافته به کارگروه اشتغال اصفهان در سال گذشته به ميزان قابل توجهي کاهش يافت، گفت: در صورتي که اعتبارات اعلام شده در اختيار تعاوني‌هاي اصفهان قرار مي‌گرفت، به ميزان قابل توجهي به اقتصاد استان کمک مي‌کرد اما اين اتفاق صورت نگرفت.

وي با بيان اينکه تنها 3 هزار و 30 واحد از بيش از 8 هزار و پانصد تعاوني و اتحاديه اصفهان فعال هستند، گفت: ما بايد تلاش کنيم که در شرايط کنوني تعاوني‌هاي استان تحولي ويژه ايجاد کنيم بنابراين در اين زمينه اقدامات اساسي در دستور کار قرار مي‌گيرد.

زرگرپور به نقش موثر تعاوني‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعاوني‌هاي کشور در سطح بين‌الملل فعال شده‌اند و در زمينه صادرات و واردات نيز فعاليت مي‌کنند بنابراين بايد با استفاده از اين مسئله، به سمت استقلال و خودکفايي اقتصادي پيش رويم.

وي کاهش واسطه‌گري را از نتايج رشد تعاوني‌ها خواند و بيان داشت: جايگاه تعاوني‌ها در زمينه برنامه‌ريزي کشور بسيار مهم بوده ولي اين واحدهاي اقتصادي به جايگاه خود نرسيده‌اند و بايد با ارائه راهکارهاي مناسب علمي، مشکلات آنها را رفع کنيم.

استاندار اصفهان با بيان اينکه نرخ بيکاري در اصفهان از متوسط کشور بالاتر است، اضافه کرد: در حال حاضر نرخ بيکاري ما از ميزان کشوري يک درصد بالاتر است و بايد کاري کنيم که با فعاليت تعاوني‌ها، اين نرخ را کاهش دهيم.

پايان پیام

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.