سرویس: اجتماعی » حوادث 18:30 - دوشنبه 17 شهریور 1393

مراقب ایمیل‌های فریبنده با موضوع فیلترشکن باشید

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: هکرهای حرفه‌ای با ارسال یک ایمیل فریبنده با موضوع فیلترشکن، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسدالله زحمتکش در خصوص بدافزار (کی‌لاگر) به همشهریان هشدار داد.

وی تصریح کرد: هکرهای حرفه‌ای با ارسال یک ایمیل فریبنده با موضوع فیلترشکن، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه اظهار داشت: هنگامی که فایل فیلترشکن دانلود و اجرا شود، بدافزاری که کی‌لاگر نامیده می‌شود بر روی سیستم شما اجرا می‌شود.

به گفته وی، این بدافزار به‌صورت مخفیانه بر روی سیستم نصب شده و اطلاعات حساب اشخاص را به سرقت می‌برد، بدین صورت که تمام موارد تایپ شده توسط صفحه کلید در فواصل زمانی مشخص و برای فرد هکر ارسال می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: گاهی کی‌لاگر یا گزارش‌گیر صفحه کلید بر روی سیستم کافی‌نت‌ها و یا سیستم رایانه آشنایان کپی شده و اگر شما اطلاعات بانکی خود را از طریق صفحه کلید وارد کنید، ذخیره می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: البته کی‌لاگر‌ها همیشه در جنبه منفی استفاده نمی‌شوند، گاهی والدین برنامه‌های کی‌لاگر معتبر را بر روی سیستم منزل نصب می‌کنند تا بتوانند بر استفاده کودکان خود از اینترنت و مطالب جست‌و‌جوی آن‌ها نظارت داشته باشند.

این مسئول گفت: آنتی‌ویروس خود را بروز نگه دارید، در مکان‌های عمومی همچون کافی‌نت‌ها برای وارد کردن اطلاعات حساب خود از صفحه کلید مجازی استفاده کنید، هرگز فایل‌های پیوستی ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک آن‌ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.