سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 17 شهریور 1393

ساخت فاز نخست نمایشگاه دائم کتاب اصفهان آغاز می‌شود

استاندار اصفهان گفت: تا یک ماه آینده، ساخت فاز نخست نمایشگاه دائم کتاب اصفهان کلید خواهد خورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا یک ماه آینده فاز نخست نمایشگاه دائم کتاب اصفهان کلید خواهد خورد.

استاندار اصفهان افزود: براساس مذاکرات صورت گرفته با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، مقرر شده تا یک ماه آینده فاز نخست نمایشگاه دائم کتاب اصفهان کلید بخورد.

وی اظهار کرد: از همان ابتدا هم قرار بود محل شرکت نمایشگاه‌ها به صورت موقت برای نمایشگاه کتاب آماده شود و پس از آن بار دیگر به صورت مجدد تمدید شد و در اختیار این نمایشگاه قرار گرفت.

زرگرپور با بیان اینکه در طول یک سال گذشته محلی به عنوان محل اصلی نمایشگاه انتخاب شده است، اعلام کرد: بر اساس صحبت‌هایی که با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها داشتیم، ماه آینده کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: شهرداری با افزایش میزان سهم خود تا 60 درصد، مقرر کرد در 15 هکتار، مکان مناسبی برای این نمایشگاه اختصاص دهد و نقشه هفت هکتار آن آماده شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: امیدوار هستیم که با سنجش‌ها و بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد، مکانی مناسب و در خور شأن مردم اصفهان برای نمایشگاه کتاب اختصاص یابد.

وی ادامه داد: به دلیل بین‌المللی بودن شرکت نمایشگاه اگر مکان مناسبی برای نمایشگاه کتاب انتخاب شود، می‌توانیم از ظرفیت‌های بین‌‌المللی نیز استفاده کنیم.

زرگرپور خاطرنشان کرد: با توجه به شأن و سطح فرهنگ بالای مردم اصفهان، باید حداقل هر ساله نمایشگاهی در خور شأن آنها برگزار شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مطرح بوده و در مسائل فرهنگی هم کتاب به عنوان یک مؤلفه اصلی شناخته می‌شود، به همین سبب تلاش کردیم با وجود مشکلات، این نمایشگاه را برگزار کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در این نمایشگاه حدود 300 غرفه و 340 ناشر شرکت کرده‌اند و حتی 20 ناشر خارجی هم حضور داشته‌اند، این آمار را قابل قبول دانست.

وی تشریح کرد: در همین راستا انتظار می‌رود مردم اصفهان استقبال مناسبی از این نمایشگاه کرده و با استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه کتاب، مسبب برگزاری باشکوه‌تر نمایشگاه در فضای بزرگ‌تر طی سال‌های آینده باشند.

استاندار اصفهان در پایان عنوان داشت: امسال سعی در کیفی‌سازی نمایشگاه داشتیم و به همین دلیل از ناشران حاضر خواستیم در این راستا تلاش کنند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.