سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 18:48 - یکشنبه 16 شهریور 1393

شهردار اژیه خبر داد:

ساماندهی انهار از اقدامات مهم شهرداری اژیه در هدر رفت آب بوده است

شهرداری شهر اژیه از ساماندهی جوی های آبرسان به مزارع شهر اژیه به منظور جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، هفته دولت به اتمام رسید ولی آنچه ضروری به نظر می رسد برخی اقدامات صورت گرفته در شهرها و روستاهای شرق اصفهان خشک و بی آب است.

شاید اشاره به برخی پروژه ها از سوی خوانندگان باب میل نباشد زیرا در سایه خشکسالی و عدم توجه به زندگی آنان، حوصله چندانی را برای مردم و زن شرق اصفهان نگذاشته است.

لیکن پیشرفت پروژه ها و توجه مسئولین به دیگر مسائل که در لایه های این بحران بر سر مردم آمده است خود جایگاه جدا و در خور توجه دارد.

به همین جهت گفتگویی با یکی از مسئولین شرق اصفهان تدارک دیدیم.

نظامزاده شهردار اژيه در گفت و گوی اختصاصی با اصفهان شرق به تشریح بخشی از فعاليتهاي شهرداري در شهر اژيه پرداخت.
ايشان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث سالن اجتماعات گلزار شهداء گفت: با عنایت به اینکه کلیه جلسات عمومی، مناسبتهای انقلاب اسلامی، گردهمایی ها، همایشها، یادواره شهداء و… شهر اژیه در محل گلزار شهداء برگزار می گردد و سالن موجود فرسوده و غیر ایمن و جوابگوی نیاز های شهر نمی باشد لذا شهرداری اژیه بنا به درخواست شهروندان بویژه خانواده معظم شهداء عملیات اجرایی تجدید بناء و توسعه سالن مذکور را به مساحت 1560متر مربع از خرداد ماه امسال آغاز و بحمدالله تاکنون مرحله فوانداسیون آن به اتمام رسیده است.

01
شهردار اژيه در مورد احداث خیابان شهید جاوید الاثر محمود محسنی اظهار داشت: این پروژه دارای700 متر طول و 20 مترعرض و حد فاصل بلوار بعثت تا خیابان 15خرداد می باشد و تا كنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که انشاء الله در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

02
نظامزاده به تکمیل میدان امام رضا(عليه السلام) اشاره كرد و بيان داشت: میدان امام رضا(علیه السلام) با مساحت 22000 متر مربع در قسمت جنوب شهر اژیه و در مسیر راههای مواصلاتی اژیه- نیک آباد- شهرضا– بهارستان- کوهپایه و نائین می باشد و هم اکنون مراحل پایانی این پروژه که شامل نصب پایه های روشنایی و بلوک فرش پیاده روهای آن می باشد توسط شهرداری اژیه در حال اجرا است.

03
شهردار اژيه با اشاره به تکمیل پارک فدک شهر اژیه گفت: این پروژه دارای 5 هکتار مساحت و در جنوب شهر اژیه قرار دارد. اقدامات شهرداری اژیه از ابتدا تا مرحله تکمیل این طرح شامل خاکبرداری خاکهای نامرغوب، زیر سازی، جدول گذاری، سنگ کاری با سنگ مالون، پیاده رو سازی، لوله گذاری آبیاری فضای سبز، ایجاد فضای سبز(چمن و درخت کاری)، ساخت حوض و آبنما، روشنایی، ساخت آلاچیق، نصب ست های ورزشی، ساخت پارکینگ وسایل نقلیه می باشد که مورد استقبال گسترده مردم عزیز قرار گرفته است.

04
وي با اشاره به بهسازي و بلوک فرش پیاده روهای سطح شهر اژيه اذعان داشت: به منظور رفاه حال شهروندان عزیز و همچنین زیبا سازی شهر عملیات اجرایی بلوک فرش پیاده روهای معابر سطح شهر اژیه در سال گذشته رشد چشمگیری داشته و شهرداری اژیه پیاده روهای شهرک مهدیه، خیابان معلم، بخشی از خیابان 15 خرداد، بلوار امام علی(علیه السلام)، خیابان سیدالشهداء(علیه السلام) و خیابان شهیدان نظامزاده را اجرایی نموده است.

 

05
شهردار اژیه از دیگر اقدامات شهرداري را دیواره سازی و پوشش انهار عنوان نمود و گفت: با عنایت به اینکه بخشی از جوی های آبرسانی به مزارع شهر اژیه از بافت مسکونی می گذرد شهرداری ضمن ساماندهی اینگونه جوی ها شامل لجن برداری، شالوده آهک و سپس دیواره سازی یا بتن و یا با سنگ لاشه و در پایان اقدام به پوشش انهار با بتن مسلح نموده است که نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی و نیز نظافت و رفع موارد غیر بهداشتی ناشی از تجمع جانوران موزی و حشرات در جوی های سنتی را سبب شده و در مجموع رضایت عمومی شهروندان را بهمراه داشته است.

06

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.