سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:45 - یکشنبه 16 شهریور 1393

بیشترین آمار ازدواج دانشجویی متعلق به کدام دانشگاه است؟

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به دلیل جمعیت بالای آن بیشترین آمار ازدواج های دانشجویی را به خود اختصاص داده است که خوشبختانه هر سال با عملکرد مطلوبی به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام کلانتری ، در خصوص برنامه‌های نهاد رهبری در ارتباط با تسهیل شرایط ازدواج دانشجویی گفت: دانشگاه مرکز حضور نسل جوانی است که تمامی در سن ازدواج قرار دارند و  دانشگاه تهران با توجه به جمعیت عظیم دربرگیرنده آن که نزدیک به 50 هزار نفر است در واقع شهر بزرگی از جمعیت و به ویژه جوانان را دارد و لزوم توجه به این مسئله دو چندان است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد: نهاد رهبری دانشگاه تهران در زمینه فرهنگ سازی برای ازدواج جوانان و در کنار آن تشویق به پایین آوردن سن ازدواج برنامه های متنوعی را همواره دنبال می کند که متأسفانه مشکل بالا رفتن سن ازدواج تبدیل به یکی از دغدغه ها شده که باید برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.

وی افزود: نهاد رهبری دانشگاه تهران نیز با برگزاری مراسم‌های در این خصوص و همچنین آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج در قالب کارگاه های متعدد سعی در بسترسازی و فراهم کردن تسهیلات ازدواج آسان را دارد.

حجت الاسلام کلانتری در ادامه بیان داشت: مسئله ازدواج جوانان مبحثی است که باید به صورت کلان و جدی به آن پرداخته شود و این موضوع نیازمند توجه جدی به اشتغال و مسکن جوانان دارد و پیگیری آن عزم ملی را می‌طلبد که می‌بایست دولت و دستگاه‌های ذیربط در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند و قطعاً نهادهای این چنینی تنها در اندازه ظرفیت خود می‌توانند اقداماتی را انجام دهند که کافی نیست.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه نهاد رهبری نیز برنامه‌های مطلوب فرهنگی را در این راستا اجرا کرده است و در این زمینه خوشبختانه همکاری‌های دانشگاه تهران نیز بسیار مطلوب بوده است.

حجت الاسلام کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران به دلیل جمعیت بالای آن بیشترین آمار ازدواج های دانشجویی را به خود اختصاص داده است که خوشبختانه هر سال با عملکرد مطلوبی به کار خود پایان می دهد.

منبع: دانشجو

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.