سرویس: اجتماعی » حوادث 11:15 - یکشنبه 16 شهریور 1393

مقصر حادثه شکستگی لوله گاز شهرداری بود/مستندات موجود است

سخنگوی شرکت گاز گفت: برخلاف برخی شایعات و اظهارنظرها مقصر شکستگی لوله گاز در خیابان حکیم نظامی شهرداری اصفهان بوده و حتی این سازمان پس از وقوع این حادثه، تماسی نیز با مرکز امداد گاز داشته که به شکل مستند موجود است.

به گزارش اصفهان شرق؛ موسوی با توجه به اصرار برخی ارگان ها بر مقصر نبودن شهرداری اصفهان در حادثه شکستن لوله گاز در خیابان حکیم نظامی و متهم کردن دیگر ارگان ها اظهار داشت: شهرداری منطقه 5 در خیابان حکیم نظامی در حال اجرای پروژه ای عمرانی بوده است که عصر روز شنبه حوالی ساعت 4 بعدازظهر بیل مکانیکی ماشین آلات عمرانی شهرداری به لوله گاز برخورد کرده است.

وی افزود: بر اثر شکستگی لوله در این حادثه، گاز شهری شروع به نشت در فضا می کند که همکاران ما با توجه به نزدیکی اداره گاز ناحیه جنوب (منطقه 3) در محل حادثه حضور یافته و تا عصر آن روز لوله گاز را ترمیم کردند.

سخنگوی شرکت گاز  تاکید کرد: برخلاف برخی شایعات و اظهارنظرها مقصر شکستگی لوله گاز شهرداری اصفهان بوده است و حتی در زمان حادثه  تعدادی از کارکنان شهرداری در محل حضور یافته اند و سپس آنجا را ترک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 5 در این منطقه مشغول فعالیت عمرانی بوده است، گفت: همچنین خود شهرداری پس از وقوع این حادثه تماسی نیز با مرکز امداد گاز داشته است که به شکل مستند موجود است.

سیستم گاز هزار خانوار به شکل جداگانه سرویس شده است

موسوی با اشاره به اینکه در این حادثه، گاز یک هزار خانوار اصفهان قطع شده است، تاکید کرد: سختی کار ماموران شرکت گاز برخلاف دیگر شرکت های خدماتی این است که پس از قطع گاز باید رگلاتورهای سیستم گاز هر خانه به شکل جداگانه سرویس و راه اندازی شود.

وی افزود: نکته دیگر اینکه شبکه گاز در اصفهان به صورت لوپ است تاعلاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر در صورت ایجاد اشکال در یک لوله دچار قطعی گاز در کل شهر  نشویم اما این مسئله از سوی دیگر کار ماموران را در بستن لوله گاز سخت کرده بود.

سخنگوی شرکت گاز  تصریح کرد: نکته مهم این است که لوله های گاز به خاطر مسایل ایمنی بسیار حساس تر از لوله آب یا برق است و بر همین اساس به تمام شرکت های خدماتی هشدارهای لازم و موارد احتیاطی ابلاغ شده است که متاسفانه گاهی بر اثر کم توجهی به این موارد حوادثی رخ می دهد.

حادثه خیابان حکیم نظامی به دلیل کم توجهی ماموران شهرداری به نکات ایمنی بود

وی با بیان اینکه اگر ماموران شهرداری به نکات ایمنی تذکر داده شده دقت می کردند این حادثه رخ نمی داد، اضافه کرد: بارها به شهرداری اصفهان و دیگر شرکت های خدماتی خاطرنشان کرده ایم که مشاهده نوار زرد رنگ هنگام حفاری به معنای آن است که به لوله گاز نزدیک شده اند و باید موارد احتیاطی را رعاتی کنند.

موسوی بیان داشت: لوله های گاز در عمق 1.20 متری زمین قرار دارد و روی آن خاک ریخته شده و در 30 سانتی متری آن نیز نوار زرد رنگ هشدار قرار داده می شود.

وی افزود: حجم گاز این لوله بسیار زیاد بود که می توانست حادثه آفرین باشد و با نفوذ گاز به محیط های دربسته مانند خانه ها و مغازه هایک جرقه گوچک می توانست انفجاری بیافریند که خوشبختانه با سرعت عمل ماموران گاز رفع شد.

سخنگوی شرکت گاز  تاکید کرد: در اردیبهشت ماه امسال نشستی با شهرداران و معاونان آنها داشتیم که طی فیلمی مستند بخشی از حوادث گاز به نمایش درآمد و شهرداران مناطق از این اطلاع رسانی بسیار راضی بودند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه آتش نشانی نیز همیشه در این گونه موارد با اطلاع رسانی مردم یا شرکت گاز سریع خود را به محل حادثه می رسانند تا در صورت ایجاد انفجار و آتش وارد عمل شوند که خوشبختانه در این حادثه بچه های امداد لوله های گاز را مهار و از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری شد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.