سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:15 - یکشنبه 16 شهریور 1393

30 درصد مسافرین در اصفهان از زدن کارت بلیط اتوبوس خودداری می کنند

مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی استان اصفهان گفت: شرکت اتوبوس رانی اصفهان با مشکلات مالی متعددی روبرو است که از یک سو شهرداری توان ندارد که به طور کامل این شرکت را حمایت مالی کند و از سوی دیگر 30 درصد مسافرین در اصفهان از زدن کارت بلیط خودداری می کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس روحانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در گذشته بیشتر شکایت از رانندگان در خصوص سوء رفتارهای آنها بود.

وی بیان داشت: زمانی که بلیط اتوبوس از سوی مسافران به رانندگان تحویل داده می شد شاهد برخی سوء رفتارها بین رانندگان و مسافرین خانم بودیم که با اجرای طرح کارت بلیط و ایجاد فضایی که راننده با مسافر زن هیچ گونه ارتباط کلامی ندارد این آمار کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی استان اصفهان در پاسخ به تندخویی های رانندگان اتوبوس واحد با مسافران و گلایه شهروندان از نحوه برخوردها و در پاسخ به این سوال که در بسیاری از مواقع شاهدیم مسافر بدنبال پیدا کردن کارت خود در کیف یا به خاطر اتمام شارژ کارت نتوانسته در مبدا کارت را بزند یا با تاخیر اقدام کرده و راننده برخوردهایی انجام داده که حتی به توهین انجامیده است، گفت: رانندگان حکم نماینده شورای شهر یا موکل مردم را دارد که باید به حمایت از جایی برخیزد که در معرض آسیب است.

وی گفت: شرکت اتوبوس رانی اصفهان با مشکلات مالی متعددی روبرو است که از یک سو شهرداری توان ندارد که به طور کامل این شرکت را حمایت مالی کند و از سوی دیگر 30 درصد مسافرین در اصفهان از زدن کارت بلیط خودداری می کنند.

روحانی بیان داشت: روزانه یک میلیون مسافر از طریق اتوبوس واحد جابه جا می شوند که 30 درصد مسافرانی که از زدن کارت بلیط خودداری می کنند معادل 300 هزار نفر است که اگر این تعداد را بر متوسط کرایه اتوبوس که 200 تومان است ضرب کنیم 6 میلیون تومان در روز خسارت به شرکت اتوبوسرانی از این بابت وارد می آید که با ضرب آن بر 365 روز سال رقم بالایی از هزینه اتوبوس به دلیل این اقدام مسافرین از دایره اعتبارات حذف می شود.

آمار کارت نزدن مسافرین اتوبوس در ماه رمضان بسیار کاهش یافت

وی گفت: این در حالی است که در برخی از روزها آمار افرادی که کارت بلیط نمی زنند حتی به 40 تا 50 درصد هم افزایش می یابد در حالی که در ماه مبارک رمضان این آمار به 20 درصد رسید.

روحانی در پاسخ به اینکه این رفتار تند رانندگان تنها به این 30 درصد منحصر نمی شود، گفت: در صورتی که شکایتی از برخورد نامناسب رانندگان داشته باشیم که بدون دلیل موجه اقدام به این کار کرده باشند، در کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی برای فردی که هزینه حمل و نقل را نپردازد جریمه سنگین وجود دارد و قانونی برای برخورد با این افراد تعریف شده است، گفت: حتی در برخی از کشورها پلیس حمل و نقل درابن رابطه تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی استان اصفهان بیان داشت: هم اکنون یکصد ناظر بر زدن کارت بلیط مسافرین در سطح شهر نظارت می کند.

وی در واکنس به این سوال که در حال حاضر حضور ناظرین در سطح شهر بسیار کم شده است و آیا دلیل این امر نظارت خود رانندگان اتوبوس بر زدن کارت بلیط ها است یا خیر، گفت: در حال حاضر نیز ناظرین فعالیت خود را دارند اما نحوه کار آنها به صورت تیمی تغییر شکل یافته است.

روحانی در خصوص اینکه آیا از اقدام تشویقی یا تنبیهی برای رانندگان اتوبوس رانی استفاده شده است که به ازای نزدن هر کارت اقدام به هر رفتار تند و نامناسبی با مسافرین می کنند، گفت: خیر رانندگان تنها حامی شرکت اتوبوس رانی هستند.

وی همچنین در ارتباط با فرسودگی اتوبوس های اصفهان گفت: اگر در گذشته عمر یک اتوبوس سه ساله بود هم اکنون عمر ناوگان اتوبوس رانی به 8 سال رسیده است.

مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی استان اصفهان تصریح کرد: اگر در سال 91 یک اتوبوس را با 20 میلیون تومان خریداری می کردیم در سال 92 این رقم به 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.