سرویس: اجتماعی » علمی 12:30 - یکشنبه 16 شهریور 1393

طراحی رایانه‌های جدید برای رقابت با تبلت و لپ‌تاپ

طی ماه‌های آینده رایانه‌های شخصی جدیدی همراه با صفحه کلیدهای جداشونده و در ابعاد کوچک برای رقابت با تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها عرضه خواهند شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عرضه این رایانه‌های شخصی کوچک  و سبک حاصل عرضه پردازنده تازه شرکت اینتل است که بدون نیاز به فن‌های خنک کننده هم قادر به فعالیت هستند.

این پردازنده که Core M  نام دارد اولین بار در ماه ژوئن و همزمان با برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان عرضه شد. طراحی این تراشه بر مبنای فناوری پیشرفته 14 نانومتری این شرکت صورت گرفته است. تراشه های فعلی شرکت اینتل عمدتا بر مبنای فناوری 22 نانومتری طراحی و عرضه می شوند.

تراشه‌های 14 نانومتری برق بسیار کمتری مصرف کرده و گرمای ناشی از فعالیت آنها هم ناچیز است. بنابراین نیازی به استفاده از فن خنک کننده در کنار آنها نیست. در نتیجه با استفاده از این تراشه‌ها می‌توان رایانه های شخصی با ضخامت تنها 9 میلیمتر ساخت که رقیبی جدی برای تبلت‌ها محسوب می شود.

مزیت دیگر استفاده از این تراشه ها کاهش مصرف برق است که موجب می شود عمر باتری آنها تا 1.7 ساعت بیشتر شود. اینتل خود کارآیی این پردازنده ها را تا 19 درصد بیشتر از پردازنده های قدیمی این شرکت دانسته است.

Lenovo ThinkPad Helix  و Dell Latitude 13 7000 دو رایانه ای هستند که فعلا با استفاده از این پردازنده ها تولید شده‌اند و قرار است تا یک ماه آینده در برخی کشورهای جهان عرضه شوند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.