سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 12:39 - شنبه 15 شهریور 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

خوبی ها را در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشر دهیم

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در نماز جمعه این هفته گفت: فلسفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ترویج خوبی ها و نشان دادن قبح زشتی ها از طریق کارهای فرهنگی می باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: امام جمعه نصرآباد جرقویه در خطبه اول نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به تقوا و ترک گناه و معصیت به نقل از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت: پرهیزکاران واقعی کسانی هستند که گوشهای خود را به شنیدن علم نافع عادت داده اند.

 

وی در ادامه در راستای تبیین راههای ترویج و نشر معارف و ارزشهای الهی در جامعه، پیرو مباحث قبلی خود در رابطه با تربیت فرزند، به اهتمام قرآن در این خصوص اشاره کرد و با قرائت آیه 74 سوره فرقان یکی از صفات عبادالرحمن را درخواست ذریه و نسل الهی که عامل تحول در جامعه و مایه خیر و برکت است، عنوان نمود و با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام مبنی بر معاشرت نیکو با صغیر و کبیر، گفت: معاشرت نیکو رفتار محبت آمیز با افراد همراه با حفظ شأن و جایگاه آنها در جامعه است و از آنجایی که رفتار و اخلاق پدر و مادر اثر مستقیم بر تربیت فرزند دارد، والدین باید به دو نکته اساسی مؤثر در تربیت یکی مهربانی با فرزند و دیگری وفای به عهد و پیمان توجه نمایند و افزود: امام صادق علیه السلام در این باره می فرمایند: بچه ها را دوست داشته باشید و به آنها رحم کنید و وقتی به آنها قول و وعده دادید به عهد خود وفا کنید.

 

وی با بیان اینکه سیره پیامبر بزرگوار اسلام بر این بود که دست محبت بر سر فرزندانش می کشید؛ نوازش و مهربانی با کودکان را عامل ایجاد اعتماد و آرامش فرزندان دانست و بر ضرورت داشتن صداقت در گفتار و رفتار و عمل به وعده های داده شده به فرزند و پرهیز از دروغ گفتن به آنها تأکید کرد.

 

فرهنگ فرزندان را امانتهایی دانست که با تربیت و آموزش صحیح آنها آینده کشور تضمین می شود و در صورت غفلت از توجه به تعالی روحی فرزند در کنار، توجه به نیازهای جسمی او ؛ دشمن که در حال سرمایه گذاری و تأثیر روی فرزندان ماست، از بیرون کشور و از طریق تبلیغات و کارتن اهداف خود را دنبال و فرزند ما در خانه خودمان دشمن دین و عقیده مان بار می آید.

 

خطیب نماز جمعه نصرآباد در خطبه دوم نماز نیز با سفارش همگان به تقوا ،که شفای دردهای ظاهر و باطن است، به سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و با تبریک ایام دهه کرامت خلاصه ای از زندگی این امام همام را بیان و به مدیریت زمان از دیدگاه امام هشتم پرداخت: تلاش کنید اوقات خود را 4 قسمت کنید: بخشی برای مناجات با خدا، مقداری برای امرار معاش، قسمتی برای معاشرت با دوستان خوب و لحظاتی برای استفاده از لذتهای حلال که این کمک می کند از آن سه وقت خوب استفاده کنید.

 

امام جمعه نصرآباد در ادامه فرازهایی از بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای محترم مجلس خبرگان را تشریح و از علم و اقتصاد و فرهنگ به عنوان 3 شاخصه مهم اقتدار کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری یاد کرد و بر لزوم اجرای فرمایشات معظم له بویژه مطالب مرتبط با فرهنگ و فراخوان عمومی مسوولان اقتصادی و فرهنگی برای خدمت به مردم تأکید نمود.

 

نامبرده همچنین به تبیین باطن و اهداف استکبار و بیان اقدامات امریکا در سطح جهان توسط مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره کرد و از دشمن شناسی به عنوان یکی از وظایف و شاخص های انسان زیرک و مؤمن یاد کرد.

 

خطیب مذکور ضمن محکوم کردن تحریم های اعمال شده توسط دولت امریکا علیه ایران که بر خلاف توافق 30 آذر 92 صورت گرفته، همگان را به اجرای فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر همکاری و کمک به دولت برای خدمت به مردم توصیه نمود.

 

فرهنگ در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه روز گذشته با حضور مسئولان محترم دفتر ستاد زکات و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش افتتاح گردید، با استناد به آیه 41 سوره حج از اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان 3 اصل اساسی در حکومت اسلامی نام برد و فلسفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را ترویج خوبی ها و نشان دادن قبح زشتی ها از طریق کارهای فرهنگی بیان کرد و بر لزوم توجه و توسعه به امر به معروف ونهی از منکر لسانی با شناخت صحیح از مصادیق معروف و منکر و با رعایت آداب و اخلاق اسلامی تأکید کرد و از پیگیری های مستمر و فعالیت های خوب آقای جعفری هرندی بخشدار محترم جرقویه سفلی قدردانی نمود.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “خوبی ها را در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشر دهیم”

  1. تمیمی گفت:

    سلام وعرض ادب کلیپ صوتی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین استاد منظوری امام زاده پیرامون ماهواره و شبکه های به ظاهر دینی در مسجد حجت بن الحسن عج کمال آباد نایین
    http://www.manzori.ir/Post5786
    درصورت صلاحدید نشر دهید
    التماس دعا
    تمیمی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.