سرویس: اجتماعی » حوادث 09:30 - شنبه 15 شهریور 1393

عامل هتک حیثیت خواننده معروف در لاین و اینستاگرام دستگیر شد/ به علاقه‌ام بی‌توجه بود، آبرویش را بردم

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: فردی که با ایجاد پروفایلی با نام و مشخصات یکی از خوانندگان معروف در شبکه‌های اجتماعی لاین و اینستاگرام، باعث هتک حیثیت وی شده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از خوانندگان معروف مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی “لاین” و ” اینستاگرام” با نام و مشخصات وی کرده و با درج مطالب توهین آمیز در کنار آن، موجبات آبروریزی و هتک حیثیت او را فراهم آورده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا، تحقیقات خود را در فضای سایبر آغاز کردند و سرانجام توانستند با اقدامات ویژه و تخصصی خود، هویت زن جوانی را که عامل هتک حیثیت فرد شاکی بود به دست آورند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم، اهل و ساکن شهر اصفهان است، اظهار کرد: با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم، ماموران پلیس طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پلیسی، وی را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس فتای استان منتقل کردند.
سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: متهم هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به صراحت به بزه انتسابی خود اقرار کرد.
متهم در خصوص علت و انگیزه عمل مجرمانه خود گفت: ” من از مدت‌ها قبل به این شخص علاقه داشتم و در حقیقت عاشق او بودم و هرکاری می‌کردم تا به او نزدیک شوم؛ اما وقتی با عدم توجه و بی اعتنایی‌های او نسبت به خودم مواجه شدم و از ازدواج و دوستی او با خودم ناامید شدم، تصمیم گرفتم تا به این طریق از او انتقام بگیرم” .
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه با اعترافات صریح متهم، وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد، به کسانی که اقدام به انتشار خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌کنند هشدار داد و گفت: طبق ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.