سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:48 - جمعه 14 شهریور 1393

گزارش جرقویه سفلی:

افتتاح پروژه از متن تا حاشیه

روز پرکار مسئولین جرقویه سفلی از چیدن ربان خانه ی عالم مزرعه عرب تا زدن بنزین در پمپ بنزین تازه افتتاح شده نصر آباد یک روی سکه بود روی دیگر آن در عدم تکمیل جاده ی پر خطر نصر آباد به محمد آباد و جابه جایی زمین پایگاه بسیج سعادت آباد خلاصه شد.

به گزارش اصفهان شرق: هفته ی دولت سال 93 در حالی گذشت که خبری از افتتاح پروژه های موثر در شرق اصفهان نشد. شاید اگر رسانه ی ملی هر روز گزارشی از افتتاح شهرها و روستاهای اطراف پخش نمی کرد باور بودن در هفته ی دولت کمی برایمان سخت بود.
کم کم قلم را روی کاغذ عدم افتتاح پروژه در شرق اصفهان تکان می دادم که صدای زنگ تلفن افتتاح پروژه و کلنگ زنی جدید به صدا در آمد.
حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی مسئول جوان شرق اصفهان با همت و پشتکار دیگر، روز 13 شهریور 93 را در برگه ی دیگری از اصفهان شرق به ثبت رسانید.
ابتدای راه افتتاح در روستای سیان و افتتاح ساختمان دهیاری و کلنگ زنی پایگاه بسیج آغاز شد.
حوالی ساعت 9 صبح در مسیر نیک آباد ، در برخورد با زنان روستای حسین آباد جرقویه سفلی، پلاکارد اعتراض به بوی نامطبوع از شرکتی در اطراف روستا توجه من را جلب کرد.
در پرسش از زنان روستا با برخورد ی که معنای عدم پاسخ به سوال خبرنگار را می داد مواجه شدم.

 

با دیدن متن پلاکارد بدون سوالی دیگر از زنان روستا، متوجه مطلب شده و ادامه ی مسیر را در فکر تدوین گزارشی جامع در این رابطه طی کردم.
بگذریم!!

IMG_8071
افتتاح ستاد امر به معروف شهر نیک آباد و ستاد اقامه ی نماز این شهر با چیدن ربان توسط امام جمعه شهر صورت گرفت.
فرماندار اصفهان از مسئولین ذیربط درخواست پر رنگ تر کردن کلمه ی نماز در سر در این ستاد شد و از مسئولین درخواست توجه بیشتر به این امر در بین جوانان را نمود.
مزرعه عرب، روستایی که کم ترین مهاجرت بخش را داشت

IMG_8097
روستای مزرعه عرب روستایی در آخرین نقطه حوزه استحفاظی جرقویه سفلی دارای بیشترین جوان و کم ترین آمار مهاجرت بود.
غلامرضا دهقانی شورای این روستا در خانه ی عالم روستا با ولایتی خواندن مردم اظهار داشت: خانه ی عالم روستا با زیر بنای 100 متر بنای مفید و 150 متر حیاط و پارکینگ در دولت دهم تا مرحله ی سقف با مبلغ 10 میلیون توسط مهندس بهمنی مدیر کل امور روستایی و 6میلیون خود یاری محل تکمیل شد و امروز با 10 میلیون بدهی و درخواست استعانت مسئولین در این راستا افتتاح شد.
در ادامه بخشدار جرقویه سفلی با ارائه برخی مشکلات این روستا در حضور فرماندار گفت: عدم آنتن دهی تلفن همراه و عدم واگذاری زمین های کارگاهی با وجود اکثریت قشر جوان روستا از مشکلات مهم در زمینه ی رفع آن می با شد در این زمینه و ارائه راهکار می توان کمک خوبی به ایجاد اشتغال نمود.

گفتنی است پایگاه قمر بنی هاشم مزرعه عرب کلنگ زنی شد.
کلنگ پایگاه بسیج سعادت آباد به زمین زده نشد!!

IMG_8114
همه حاضر شدند تا کلنگ پایگاه بسیج در روستای سعادت آباد به زمین زده شود ولی حضور جانشین فرمانده ناحیه امام علی(ع) و فرماندار و عدم تایید زمین مربوطه کلنگ زنی را لنگ زمین جدید کرد و حضور در دهیاری روستا و رصد نقشه ی روستا، کلید حل مشکل زمین مناسب در روستا جهت ساخت پایگاه بسیج شد.
1 میلیارد و پانصد میلیون اعتبار پمپ بنزین نصر آباد

IMG_8172 IMG_8170
افتتاح پمپ بنزین با 4000 متر مربع زیر بنا و 400 متر زیر بنای اداری در شهر نصر آباد به همت پسران آقای شمس عملکرد بخش خصوصی در شهر نصر آباد بود.
عبدالعلی شمس سرمایه گذار پمپ بنزین هدف اصلی را خدمت مردم و این اقدام را برای رضای خدا و کمک به مردم محروم منطقه دانست و از راه اندازی کلیه ی امکانات رفاهی به مردم خبر داد.
علی شمس دیگر سرمایه گذار این پروژه با اشاره به 2 سال وقت در راه اندازی این پروژه گفت: مسئولین این شهر پیگیری خوبی در ساخت این جایگاه داشتند ولی حمایت مسئولین در صدور مجوز و زمینه ی سهولت سرمایه گذاری را عامل مهم در پیشرفت کار و تشویق سرمایه گذار می دانم.
نکته ی قابل توجه این افتتاح خوشحالی قربانعلی شمس پدر سرمایه گذاران چهار محالی جایگاه سوخت بود که با افتخار از اقدام خیر فرزندان سخن گفت
.افتتاح پارک خانواده نصر آباد به نام امام رضا در مساحت 4 هکتاری با هزینه ی پیش بینی شده 12 در 13 شهریور 93 از دیگر پروژه های شهر نصر آباد بود.
پایان بخش روز پرکار افتتاح در ساختمان آتش نشانی شهر محمد آباد به همت شهردار فعال این شهر بود بنای آتش نشانی با امکانات جانبی خوب افتتاح شد تا در راستای خدمت به مردم بتواند موفق باشد.

IMG_8214
البته توجه به این نکته ضروری است که در کنار ساختمان و ماشین آتش نشانی کادر مجرب و آموزش دیده حرف اول را می زند تا نکند خدایی نکرده آتشی به پا شود و از کادر متخصص خبری نباشد.
گفتنی است آن چه در مراسم امروز جای خالی خود را به خوبی نشان می داد عدم تکمیل جاده ی محمد آباد به نصرآباد بود، شاید اگر امروز ربان افتتاح دو بانده شدن این جاده چیده می شد، خبر امروز زیباتر و جذاب تر بود .

همچنین بخوانید:

5 نظر در مورد “افتتاح پروژه از متن تا حاشیه”

  1. رضااز ورزنه گفت:

    نصرآباد چه ربطی به شرق اصفهان بحران زده را دارد جرقویه ای هایی ودرد ورزنه وزیار واژیه و…را نمی دانی

  2. حاج حسن گفت:

    جناب رضا از ورزنه اول کمی ادبیات یاد بگیر -بعد اظهار نظرکن -تا معلوم شود چه می گویید

  3. علی گفت:

    جناب ظاهرا حاج حسن شما نکته را بگیر

  4. حاج ولی گفت:

    سلام ، خسته نباشید
    ممنون از گزارش های شما
    انشاء الله موفق و موید باشید.
    به آقا رضا بفرمایید بنی آدم اعضای …….
    اگر شما عزیزان چندسالی است درد بی آبی را می کشید نصرآباد و بقیه جرقویه ای ها چندین دهه است مشکل بی آبی را دارند ،

  5. شهروند گفت:

    حاج ولی خوب گفتیتشکر از سایت اصفهان شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.