سرویس: اجتماعی 14:56 - جمعه 19 مهر 1392

نماز جمعه شهر ورزنه

دعا بهترین سلاح مومن در برابر چالش های زندگی است

امام جمعه شهر ورزنه در خطبه های نماز جمعه گفت: دعا بهترین سلاحی است که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد خدا در دل و تقویت ایمان، انسان را در مقابل چالش‌های زندگی و حوادث مختلف بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق ازورزنه به نقل از صاحب؛ حجت ‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهر ورزنه اظهار داشت: یکی از مسائل و مباحث مهم در عبادات ما مبحث امربه معروف ونهی ازمنکر است که در این رابطه امام محمد باقرعلیه السلام می فرمایند:

إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَالنَّهيَ عَنِ المُنكَرِ سَبيلُ الأنبياءِ ، وَمِنهاجُ الصُّلَحاءِ ، فَريضَةٌ عَظيمَةٌ بِها تُقامُ الفَرائضُ ، وتَأمَنُ المَذاهِبُ ، وتَحِلُّ المَكاسِبُ ، وتُرَدُّ المَظالِمُ ، وَتَعمُرُ الأرضُ ، وَيُنصَفُ مِنَ الأعداءِ ، وَيَستَقيمُ الأمرُ؛
امر به معروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض به واسطه آن بر پا مى‏شود، راه‏ها امن مى‏گردد و درآمدها حلال مى‏شود و حقوق پايمال شده به صاحبانش برمى‏گردد، زمين آباد مى‏شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى‏شود و كارها سامان مى ‏پذيرد.

CIMG2159

ایشان در ادامه افزود: خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه عمران آیه شریفه 110 امران به معروف و ناهیان از منکر را (خیر امة) یا بهترین امت مینامد. وجود نازنین حضرت امیر المومنین میفرماید اگر همه کارهای نیک را در برابر امربمعروف قرار دهید، مثل قطره ای در مقابل دریا است و این قدر عظمت دارد. انسان هایی که اهل معروفند و دیگران را هم به معروف دعوت و نهی از منکر میکنند اینان کسانی هستند که خداوند انها را در کنار وارستگان و ساجدین قرار میدهد.
امام جمعه ورزنه در خطبه دوم نماز جمعه پس از دعوت مردم به تقوی الهی، با اشاره به 7 ذی الحجه سالروز شهادت جانسوز حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) ابراز داشت: ایشان آخرین یادگار حادثه کربلا است که به باقرالعلوم شهرت خاصی داشت و بسیاری از روایات و احادیث موجود و معتبر از ایشان به‌ یادگار مانده است.

حجت الاسلام صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روز عرفه گفت: دعا بهترین سلاحی است که علاوه بر زنده نگه داشتن یاد خدا در دل و تقویت ایمان، انسان را در مقابل چالش‌های زندگی و حوادث مختلف بیمه می‌کند.

وی عید سعید قربان را مظهر ایثار و فداکاری در راه خدای بزرگ دانست و گفت:حضرت ابراهیم بت‌شکن در تمام عمر مورد امتحان و آزمایش خداوند قرار گرفت و به همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را برای بر پایی دین خدا و عدالت الهی فدا کنید و در این راستا راضی به رضایت خداوند باشید.

امام جمعه ورزنه قربانی کردن و کمک به مستمندان را از دیگر توصیه‌های دینی بیان داشت و تاکید کرد: فقرا به گردن ما حق دارند و خدا در کنار حق ما برای فقرا هم حقی قرار داده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.