سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:21 - پنجشنبه 13 شهریور 1393

سیستم آبیاری قطره‌ای رایگان در اختیار کشاورزان قرار گیرد

کارگزار نمونه استان اصفهان گفت: اگر دولت، سیستم آبیاری تحت فشار را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهد، این امر در درازمدت به نفع کشاورزان و دولت خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق؛حسن کاشانی  با اشاره به شرایط استان اصفهان و کاهش شدید نزولات آسمانی اظهار کرد: در چنین شرایطی کشاورزان باید به سمت سیستم‌های نوین آبیاری به ویژه استفاده از آبیاری قطره‌ای هدایت شوند که راندمان بسیار بالایی دارد.

وی افزود: استفاده از آبیاری قطره‌ای باید با حمایت‌های دولت انجام شود و دولت می‌تواند قسمتی از هزینه‌های این بخش را به صورت یارانه در اختیار کشاورزان قرار دهد.

این کارگزار نمونه استان اصفهان اضافه کرد: اگر دولت، سیستم آبیاری تحت فشار را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهد، این موضوع در درازمدت به نفع کشاورزان و دولت خواهد بود.

کاشانی با تاکید بر این‌که قوت و غذای مردم به دسترنج کشاورز وابسته است، ادامه داد: کشاورزی باید به طور همه جانبه از طرف دولت حمایت شود.

وی، با اشاره به استفاده از پساب در بخش کشاورزی تصریح کرد: پساب‌های شهرستان‌های استان باید به سمت صنعت هدایت شوند، به عنوان نمونه می‌توان از پساب در فولاد مبارکه و ذوب آهن استفاده کرد، در حالی که در حال حاضر صنایع از آب شرب استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آب‌های موجود باید به جای استفاده در صنایع در درجه اول برای آشامیدن و در درجه دوم برای کشاورزی استفاده شود و می‌توان برای استفاده صنایع از پساب استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.