اصفهان شرق

پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی اصفهان از ۵ مهر تا ۱۸ آبان‌ ماه برگزار می‌شود

کدخبر: 30226
1393/06/13 در ساعت 08:03

به گزارش اصفهان شرق؛محمد رضا قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهر تا 18 آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این سرشماری برای نخستین بار در کشور با استفاده از تبلت و بدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه مندان به همکاری در این سرشماری می‌توانند از 5 تا 17 شهریور با مراجعه با سایت مورد نظر، مشخصات و همکاری خود را اعلام کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان تولید اطلاعات ساختاری قابل ارائه در سطوح جغرافیایی خرد را از جمله ضروریات سرشماری دانست و تصریح کرد: تولید آمار و اطلاعاتی که از نمونه گیری به دست نمی‌آید و به دست آوردن آمار برای توسعه روستایی و امنیت غذایی نیز از جمله این ضروریات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این سرشماری مشمول تمام استان‌ها، آبادی‌ها و شهرها می‌شود، خاطرنشان کرد: تعیین چهارچوب برای نمونه گیری، تولید اطلاعات ساختاری و محک زدن آمارهای جاری کشاورزی از جمله اهداف این سرشماری است.

قاسمی به بیان اقلام آماری این سرشماری پرداخت و افزود: این سرشماری 3 فرم داشته که فرم فهرست بهره برداری، فرم مشروح پرسش نامه بهره‌بردار و شناسنامه آبادی این فرم‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در فرم فهرست بهره برداری اطلاعات مکانی بهره بردار و در پرسش نامه بهره بردار اطلاعات سطح زیر کشت، محصولات و تعداد دام و طیور احصا شده و در پرسش نامه شناسه آبادی اطلاعات آب مصرفی، طریقه تامین آب روستا و ضریب مکانیزاسیون بهره بردار پرسش می‌شود.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان با بیان اینکه 5 درصد ارزش تولیدات استان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: از نظر حجم بهره بردار کشاورزی پس از خراسان رضوی، فارس، مازندران، کرمان و گیلان رتبه ششم را داشته و در استان نیز شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و نجف آباد بیشترین بهره بردار کشاورزی را دارند.

وی بیان کرد: ماموران سرشماری کارت شناسایی و لباس فرم داشته و برآورد می‌شود که 270 هزار خانواده در معرض این سرشماری قرار گیرند که خواهش مندیم همکاری لازم را با ماموران داشته باشند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم