سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - پنجشنبه 13 شهریور 1393

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان:

رتبه نخست تولید شیر در کشور متعلق به اصفهان است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری اصفهان گفت: ۶ درصد از تولیدات کشاورزی مربوط به استان ما بوده و رتبه نخست تولید شیر، رتبه دوم تولید گوشت مرغ، رتبه چهارم گوشت قرمز و عسل و رتبه دوم تولید سیب درختی مربوط به استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛علیرضا همدانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های ما به هنگام سازی نقشه‌ها بوده که 50 درصد نقشه‌ها را در طول یک سال به هنگام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این سرشماری در زمان آغاز کشت پاییزه و در دوره برقراری مدارس انجام می‌شود، تصریح کرد: بنابراین از این نظر اطمینان داریم که کشاورزان در محل کار خود حضور داشته و البته آمار گیر بر اساس نقشه‌ به روز شده‌ای که روی تبلت ثبت شده، حرکت می‌کند.

مدیر اجرایی سرشماری استان اصفهان با تاکید بر اینکه آخرین سرشماری در سال 82 بوده و در 10 سال گذشته هیچ گونه اطلاعات سرشماری ثبت نشده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های ما بر اساس اطلاعات روی کاغذ بوده و با اطلاعات سرشماری می‌توانیم برای صادرات و واردات برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه تنها 2.4 درصد از اراضی قابل کشت کشور در استان اصفهان بوده، بیان کرد: 6 درصد از تولیدات کشاورزی مربوط به استان ما بوده و رتبه نخست تولید شیر، رتبه دوم تولید گوشت مرغ، رتبه چهارم گوشت قرمز و عسل و رتبه دوم تولید سیب درختی مربوط به استان اصفهان است.

همدانیان با بیان اینکه 40 درصد اراضی استان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای و تحت فشار هستند، افزود: این در حالی است که 30 درصد اراضی استان کویری بوده به این معنا که 12 درصد اراضی کویری کشور در استان اصفهان واقع شده و 11.4 درصد از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است.

وی گفت: 5 درصد از ارزش افزوده استان در بخش کشاورزی بوده و 6.3 درصد از تولید ناخالص داخلی استان اصفهان از ناحیه کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان اظهار کرد: دلیل خارج شدن 100 هزار از اراضی کشاورزی قابل کشت استان از زیر کشت، خشکسالی بوده و 98 هزار هکتار از این اراضی به صورت ثقلی است اما نتوانستیم در آن کشت بهاره داشته باشیم.

وی بیان کرد: این سرشماری توسط 700 نفر آموزش دیده در 40 روز انجام می‌شود و سرشماری از 5 مهر تا 14 آبان در تمام کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.