سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:33 - پنجشنبه 13 شهریور 1393

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان):

بحران غذا جدی‌تر از بحران آب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: عده‌ای اعتقاد دارند کمبود آب بحران است اما باید توجه داشت که در صورتی که غذا نباشد آب هم وجود نخواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد علی فروغی در نشست تخصصی تعامل بین دانشگاه و واحدهای تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت در صنایع غذایی و کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مباحثی که در دنیا وجود دارد مباحث غذایی است، عده‌ای اعتقاد دارند کمبود آب بحران است اما باید توجه داشت که در صورتی که غذا نباشد آب هم وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید به کمیت و کیفیت غذا توجه ویژه داشت، تحولات غذا بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد، بسیار افرادی هستند که وضع مالی خوبی دارند اما به دلیل مصرف غذا دچار بیماری‌های و مشکلات فراوانی شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ غذایی در کشور ایجاد شود، با هزینه اندک نیز می‌توان غذای مورد نظر را تهیه کرد، این مسئله اهمیت دارد که از پروتئین‌های حیوانی و گیاهی به طور همزمان استفاده شود، نمی‌توان برای تامین پروتئین تنها به سراغ فرآورده‌های حیوانی رفت.

این مسئول تأکید کرد: نباید وضعیت به شکلی باشد که محدودیتی برای کارخانه‌های صنایع غذایی وجود داشته باشد، در حال حاضر کیفیت غذا به رقابت و تجارت ارتباط مستقیم دارد و این موضوع باید مورد توجه مسئولان غذایی باشد.

فروغی با بیان اینکه البته وجود سیستم‌های نظارتی بسیار لازم و ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تولید فله‌ای غذا سبب کاهش کیفیت غذا می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه 20 هزار دانشجو دارد، حدود 450 عضو هیئت علمی نیز در این دانشگاه به فعالیت می‌پردازند، این دانشگاه در رشته دندان‌پزشکی رتبه اول در میان دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده و از این نظر در کشور سرآمد هستیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.