سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - چهارشنبه 12 شهریور 1393

قطع آب شرب 141 مشترک پرمصرف اصفهانی

معاون امور مشترکین آبفای استان اصفهان گفت‌: با آغاز اجرای طرح قطع انشعابات مشترکین پرمصرف در این استان تاکنون آب شرب 141 مشترک به صورت موقت قطع شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا رضایی افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون به 530 مشترک ویژه که بیش از حد الگو آب مصرف کردند اخطار صادر شد که عمدتاً این مشترکین از آب شرب برای شستشوی ماشین، فرش، پر کردن استخر و مواردی از این قبیل استفاده می‌کردند.

وی اعلام کرد: علاوه بر اینکه بر روی 98 هزار قبض آب‌بها اخطار قطع آب درج شد برای این مشترکین اخطاریه مجزا هم جهت رعایت الگوی مصرف صادر شد.

معاون امور مشترکین آبفای استان اصفهان افزود: با آغاز اجرای طرح انشعابات مشترکین پرمصرف 99 باغ در سطح استان شناسایی شدند که از آب شرب در استخرها استفاده می‌کردند که اخطار و تذکر لازم به آنها نیز داده شد.

وی شناسایی انشعابات غیرمجاز را بسیار مؤثر در مصرف بهینه آب دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 350 انشعاب غیرمجاز شناسایی شدند که پس از طی مراحل قانونی انشعابات آنها جمع‌آوری و یا تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

رضایی شناسایی مشترکین پرمصرف و اخطار به آنها را مؤثر در رعایت الگوی مصرف آب دانست و اظهار کرد: تا پایان سال گذشته حدود 62 درصد مصارف در رنج الگوی مصرف آب بود این در حالی بوده که با شناسایی و ارائه اخطار به مشترکین پرمصرف درباره مدیریت مصرف در حال حاضر 68 درصد مصارف بین صفر تا 20 متر‌مکعب آب است که در دامنه الگوی مصرف آب قرار دارند که این ارقام نشان از کاهش حداقل 6 درصد مصارف به دامنه الگوی مصرف آب را دارد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.