سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 19:29 - سه شنبه 11 شهریور 1393

یادداشت یک دلسوخته:

اهل شرق اصفهانم، در صدا و سیمای اصفهان جایگاهم کجاست؟

من یک اصفهانیم و تنها گناهم این است که اهل شرق خشکانده شده زاینده رودم.

اصفهان شرق- دلسوخته

سلام مسئولین صدا و سیمای اصفهان:

من یک اصفهانیم و تنها گناهم این است که اهل شرق خشکانده شده زاینده رودم

امروز برای چندمین ماه پیاپی جلوی تلویزیون شبکه اصفهان نشستم و دلم را خوش کردم که شاید حرفی از ما و منطقه ما زده شود، آری اشتباه نکنید من اهل ایرانم و اهل استان اصفهان و شهرستان اصفهان.

فقط گناهم این است که اهل شرق خشکانده شده زاینده رودم،

شاید بگویید چرا گناه؟

چون صدا و سیما با منطقه ما قهر کرده است و من نمی دانم چرا؟

امسال هم هفته دولت تمام شد و رفت و آمدهایی در استان و شهرستان ها انجام شد ولی گویا در شرق زاینده رود تا تالاب هیچ کس زندگی نمی کند و گویا در ایام ولادت حضرت معصومه(س) کاری توسط ولایت مداران شرق اصفهان انجام نشد که قابل انعکاس در رسانه صدا و سیمای اصفهان باشد.

از این شایدها زیاد است و ذهن من به خاطر زیاد شدن شاید ها هنگ کرده ولی قلم را در دستانم تکان داد تا بنویسم آنچه را که می بایست به شما دوستان گرامی در مهم ترین رسانه ملی بگویم که از عدم انعکاس برخی اخبار در تلوزیون به شدت دلگیرم.

گویا اصلا مردم اینجا حق دیده شدن را ندارند،

32427350625720328991

راستی برای ما چند ثانیه وقت در هفته دولت نداشتید تا پروژه هایی که با کمک مردم و مسئولین ساخته شده را گزارش کنید؟

*البته تلوزیون آمدن معاون اول ریاست جمهوری که ایشان به سراغ از ما بهتران رفتند و شهر رویاها را افتتاح کردند و وزیر کشاورزی هم که مجالی برای دیدار کشاورزان محروم نداشتند و صد البته فاز اول گاوداری 2 هزار رأسی شیری مولد را در شهرستان برخوار را افتتاح کردند، به خوبی انعکاس داد.

برایم سخت تر آن بود که حتی مسیر هلکوپتر وزیر نیرو هم بیشتر به سمت توقف تونلها علاقه مند به خشکاندن زاینده رود میل پیدا کرد تا ببینید توقف 15 سال کار کارشناسی شده را.

Vater-Mark89655

آیا ما لیاقت دیده شدن در صدا و سیمای مملکت خود را نداریم و آن زمان که در شبکه های ماهواره ای بدون اجازه ما برنامه ای گذاشته می شود شعار واویلا را سر می دهید که امروز استکبار از شماسوء استفاده کرده است؟

آیا ساماندهی رودخانه به همت کشاورزان در شرق که  30سال پیش اداره نایاب منطقه باید سامان می داد و حال به دست این عزیزان ساماندهی شد ذره ای ارزش انعکاس نداشت تا هدیه ای از رسانه به تلاش شبانه روزی این عزیزان باشد.

آیا مشکلات ما اهمیتش از پرنده های صدمه دیده در باغ پرندگان کمتر است؟

آیا دیده شدن یک لک لک با یک انسان در اخبار سراسری مهم تر از دردهای کشاورز پدر شهید است؟

آقای مدیرکل صدا و سیما و معاونین محترم شان که می دانیم از جنس مردم شهید پرور اصفهان و شرق اصفهان هستید، دوست داشتیم بیشتر به ما در رسانه ملی بها داده شود.

آیا رواست که برخی ارگان های اصفهان چون پول و اسم و رسم بیشتری دارند بهتر در رسانه انعکاس داده شود و یک منطقه با صدها روستا و شهر که مطابق چندین شهرستان مسافت و وسعت دارد دیده نشود؟

آیا کشاورزان تولید کننده که امروز بعنوان مهاجران خاموش شهرهای بزرگند حق گفتن مشکلات خود را ندارند؟

اینکه می گویم شرق اصفهان نه اینکه غافل از غربیم که غرب اصفهان هم مشکلاتی دارد اما ما الان 15ماه است که آبی برای کار و تلاش و زندگی نداریم، بچه های مابخاطر نبود هزینه ترک تحصیل کرده اند و دختران عقدی ما حسرت ازدواج و زندگی را چندین سال است در دلهای خود بصورت یک غم به خاطر نداشتن جهیزیه نهفته اند.

اینجا اصفهان است،

بله شرق حوزه زاینده رود محروم

404040

تو را بخدا ما را دریابید و کمی هم تا دیر نشده که خیلی دیر هم شده برای خدا کاری کنید، ما هنوز امیدواریم و توکل به خدا داریم.

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “اهل شرق اصفهانم، در صدا و سیمای اصفهان جایگاهم کجاست؟”

  1. علی - ورزنه گفت:

    واقعا ریبا بود …
    تشکر

  2. سلام .مطلب بسیار زیبا وقابل تاملی بود احسنت به قلم نویسنده این متن

  3. سارا گفت:

    سلام آفرین مطلب زیبایی بودولی ای کاش بهمون رسیدگی کنندواقعامردم شرق دارند باخجالت زندگی میکنند خدایاخودت بدادمون برس…

  4. حسنعلی گفت:

    سلام بسیارزیبابود
    راستی آیااطلاع داری که صاحب عکسی که گذاشتی این پیرمرد که نامش حاج اسماعیل تقیان می باشدبا80سال امروز بخاطر وضعیت بدزندگی مجبورشده همراه باخانمش ازورزنه بیرون برودودرمسجدی درسپاهان شهربعنوان خادم مسجدکارکند تاشکم خودوهمسرش راسیرکند؟ایاباوجود زمین های بسیارخوبی که ایشان برای کشاورزی داردحقش این است که دراین سن بالا درشهرغربت آلاخون وولاخون بشود؟آیاگریه ندارد؟مسئولین ازخواب غفلت بیدارشوید چگونه جوابگو خواهید بود؟صداوسیما اگرمی خواهد دادوفریاداینگونه افرادرابه گوش مسئولین برساند مردومردانه به میدان بیادوببیندکه بالای 90درصدمردم اینگونه هستندومجبوربه ترک دیارخودمی باشندکسانی که همه سرمایه خودرادرزمین های کشاورزی هزینه کرده اندتادرزمان پیری وناتوانی بتوانددستگیری آنهارابکندودستشان پیش هرکس وناکس درازنکنندباید برودخادم مسجدشود؟؟؟؟؟!!!!!!

  5. ک.ا گفت:

    گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من آنچه البته به جائی نرسد فریاد است

  6. حمیداز خوراسگان گفت:

    سلام به آقای ریسس بگویید خدایی هم هست مارابگذار برای بعد …که خاموشی ما نه از سوختن است که ما آتش زیر خاکستریم و مدیر عزیز شما که منطقه مارا می شناسی بد نبود که مسئولین ما ائمه جمعه ما و …را در گفتگوی هفته می آوردی ودرد وغم های مارا می شنیدی بخدا ما را مثل سومالی ها ویا میانمار ویا غزه بپذیرید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.