سرویس: سیاسی » بین الملل 09:58 - سه شنبه 11 شهریور 1393

یوسف روزبهانی:

پیروزی مقاومت در ضربه فنی اسراییل

در جنگ اسراییل و غزه ملاک مقاومت و ایمان نیروی فلسطینی بود.

اصفهان شرق- یوسف روزبهانی کارشناس ارشد مسائل سیاسی

جنگی بر پا شد تا هزاران کودک مظلوم را در زیر آتش گلوله و رگبار خشونت پنهان کند و صدای میلیون ها مرد و زن را در حمایت از مظلومیت و برائت از اسراییل کودک کش به دنیا نشان دهد.
مقاومت ماند تا ننگ وحشی گری بار دیگر سخت تر و پر رنگ تر از گذشته بر پیشانی نتایناهو و ارتش صهونیسم حک شود و حال اسراییل با دست خود، ضربه فنی بیش از 50 روزمحاصره شد.
امروز دوران پیروزی اسراییل به سرآمد تا بگوید این بار معیار پیروزی جنگ نظامی و تسهیلات مدرن نبود بلکه معیار مقاومت و ایمانی بود که در رفتار مادران و کودکان غزه هویدا شد.

shabnamnews2818165726918468

 

دنیا در شگرف این تحول
دنیا دست به دندان ماند که کشور کوچکی که 65 سال نبرد را تحمل و نیاز های ابتدایی را در خود نداشت در برابر کشوری که چهارمین ارتش جهان را دارا می باشد و حامیان آن از بزرگ ترین کشور های نظامی جهان می با شند چه طور پیروزمندانه بر مسند پیروزی تکیه زد و این افتخار کرانه ی غزه و فلسطین است.
دلایل پیروزی در معادلات نظامی چیست
پاسخی که می توان در راستای پیروزی مردم غیور غزه داد، معیاری جزء معادلات نظامی می باشد و آن مسائل دینی و اعتقادات دینی مردم است که در آیات و روایات مژده ی مقاومت در برابر ستمگر آمده است.
پاسخ دیگر نگاه مردم غزه به پیروزی و مقاومت است زیرا آنها خوب جمله ی ما می توانیم را به تصویر کشیدند و اما می دانستند که مقاومت آنان رمز پیروزی است و مقاومت کردند.
هدف اسراییل تخریب روحیه ی جوان فلسطینی بود و گویا تعابیر اسلامی و اعتقادی، محکم تر از توان نظامی و کشتار های بی شمار اسراییل، پیروزی مردم غزه را سبب ساخت.

عربستان-و-اسرائیل
آتش بس منوط به مذاکرات
مسلما گرگ اسراییلی همان گرگ است و با این تفاوت که زخم خورده پیروزی غزه می باشد.
اینجا هم گزینه هایی بر روی میز مذاکرات قرار داده می شود که کمک بشر دوستانه از طریق کشورهای مختلف به غزه ،نیاز سنجی فلسطین در نوار غزه اعم از ماهی گیری و …. و ساخت بند ر و فرودگاه از شروط فلسطین و باز پس گیری اجساد نظامیان اسراییلی و خلع سلاح حماس، از اهداف رقیب اسراییلی می با شد و در جایی دیگر خواهان فعال کردن تشکل خود گردان حماس به رهبری محمود عباس جهت رسیدن به خواسته ها یشان می با شد تا اهداف خود را عملی و دست فلسطینیان را کوتاه کنند. با این تفاوت که اسراییل جایگاهی ندارد.

 

251401_402
قطعا مذاکرات و آتش بس طولانی این جنگ دید مردم را در رابطه با ابعاد سیاسی و بین المللی رژیم غاصب صهونیسم تغییر داده است و همه به راستی مشاهده کردند که این رژیم با جنایت های خود گوری برای دفن و مرگش سبب ساخت که حمایت مردم از غزه را در بر دارد و مسلما به نفع فلسطین است.
پس این پیروزی نماد غرور واحد جوانان غیور در پهنای ایمان و اعتقاد بود که سنبلی برای مقاومت سبب ساخت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.