سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 12:32 - سه شنبه 11 شهریور 1393

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

خشکی زاینده رود به مثابه زخمی بر سیمای زیبای شهر است

معاون پارلمانی رئیس جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسأله خشکی زاینده رود به مثابه زخمی بر سیمای زیبای زاینده رود است که امیدواریم با برنامه های عملیاتی دولت هر چه زودتر برطرف شود.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی ، فرهنگی و ورزشی شهرداری شاهین شهر، دغدغه اول رییس جمهور را حل مشکل زاینده رود دانست و افزود: دولت یازدهم برای حل مسأله کم آبی ، ۱۰ میلیارد دلار پول در اختیار وزرای نیرو و جهادکشاورزی با اولویت مهار آب های هدر رو و اصلاح الگوی مصرف قرار داده است.

ایران با تدبیر دولت یازدهم محور سباط و امنیت خاورمیانه شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:کشور خشک ایران ۹۱ درصد از منابع استحصال آب را در حوزه کشاورزی و ۱۰ درصد را در حوزه مصارف شرب ، بهداشت ، فضای سبز شهری و صنعت مصرف می کند که ۹۱ درصد ذکر شده با اسراف خطرناک و شیوه های سنتی عقب مانده در بخش کشاورزی مصرف می شود در حالی که نباید اجازه دهیم ذره ای آب در هیچ عرصه ای از بین برود .

وی تاکید کرد: استان اصفهان باید به عنوان استان نمونه در ارتقای سطح بهره وری آب کشور بدرخشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه ضمن تقدیر از شورا و شهرداری شاهین شهر که بانی خیر برای اقدام های ارزشمند در این شهر هستند، افزود: همه پروژه های شاهین شهر بسیار خوش ذوق و باکلاس طراحی شده اند .

وی تاکید کرد: جای خوشحالی است که در این گوشه از میهن اسلامی(شاهین شهر) الگوی بلند نظری در طراحی ها و پیش بینی ها وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری گفت: در شاهین شهر برنامه های ارزنده ای برای شهروندان برنامه ریزی و اجرا شده است که این حکایت از وحدت مثال زدنی مدیران شاهین شهر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از سال گذشته دولت تدبیر و امید با شعار “اعتدال” فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش بی وقفه و بی منت در همه عرصه ها برای اعتلای جایگاه بزرگ مردم ایران و ارائه چهره ای موفق از انقلاب اسلامی در عرصه جهانی را سرلوحه کار خود قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در طول این مدت دولت یازدهم برای تلخ نشدن ذائقه مردم کمتر به بیان مشکلات پرداخت و بیشتر با اعلام برنامه های خود ، امید آفرید ، تصریح کرد: متاسفانه مشکلاتی که در آغاز فعالیت دولت یازدهم وجود داشت، فراتر از مشکلات دولت بعد از جنگ بود .

وی ، تورم بالا ، رکود سنگین حاکم بر واحدهای تولیدی ، گستره بیکاری در میان جوانان تحصیلکرده دانشگاهی ، روابط تیره ایران با جامعه جهانی و فشارهای سنگین ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان را بخشی از مشکلاتی برشمرد که دولت تدبیر و امید در آغاز کار خود با آنها مواجه بود .

وی گفت: ما با ۷۵ هزار طرح و پروژه بزرگ ، متوسط و کوچک کلنگ خورده نیمه تمام مواجه بودیم که تکمیل آنها نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار بود که اگر بر مقیاس سال ۹۱ بخواهیم اینها را به اتمام برسانیم ، زمانی حدود ۴۰ سال را می طلبد که عمر نوح و صبر ایوب می طلبد ؛ البته این سخن به معنای نادیده گرفتن اقدامات دولت های پیشین نیست بلکه بیان مسائل به صاحبان کشور است چرا که همه باید بدانند که کار بر روی ریل های مساعد نیست و انجام همه امور همت های بلند مسؤولان و همراهی بیشتر مردم را می طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری یادآور شد: دکتر روحانی و دولت ایشان در سایه سیاست های چشم انداز ، اصل ۴۴ ، سیاست های توسعه و هدایت های مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارج و مذاکرات هسته ای با همه توان وارد عرصه شدند و در گام اول در عرصه جهانی برای کم کردن فشار ظالمانه دشمنان ، آهنگ کار و زار در عرصه دیپلماسی با دشمن را آغاز کرده و با شجاعت پا به میدان گذاشتند .

وی گفت : عرصه دیپلماسی برای تامین مصالح مردم عرصه آسانی نبود اما با تدبیر ویژه دولت بخشی از دیوار تحریم ها شکسته شد و بخشی از دارایی های کشور بازگشت که با حمایت مردم از رهبری و دولت ، با قدرت بیشتری مذاکرات هسته ای را پیش خواهیم برد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت تدبیر که با منطق ، قدرت رهبری و انسجام ملی پا به میدان گذاشت ، از مواجه با دشمن بیم و هراسی ندارد، اضافه کرد: امروز مذاکرات دیپلماسی جایگاه ایران را در دنیا ارتقا بخشیده است و چهره ایران که به خشونت طلبی محکوم بود اکنون در حل مشکلات منطقه ای نقش خوبی دارد و محور سباط و امنیت در خاورمیانه شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود استان اصفهان را چشم و چراغ کشور و پایگاه تحرک و ابتکار در همه حوزه ها خواند و گفت : این استان با توانایی خود در راستای حرکت برای اقتصاد ملی، این ظرفیت را دارد که استان های دیگر را به دنبال خود حرکت دهد .

* شاهین شهر ایرانی کوچک است

در ادامه این مراسم شهردار شاهین شهر در سخنانی بیان داشت : شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر سال ۹۳ را با نام خدا، منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” را سرلوحه کار خود قرار دادند.

علی اصغر ذاکری افزود: شاهین شهر با ۹۷ درصد باسواد دومین شهر باسواد کشور و ایرانی کوچک است که افتخار خدمتگزاری به ۱۶ قوم را دارد .

وی اظهارداشت: پروژه هایی که با اعتباری بالغ بر ۱۴۸۸ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح شد، امانتی از دوره سوم شورا و شهرداری شاهین شهر بود که به رسم امانت با دقت، سرعت و حساسیت توسط شهرداری و شورای چهارم تکمیل و به شهروندان این شهر تقدیم گردید.

شهردار شاهین شهر افتتاح نگارستان شهرداری ، افتتاح فرهنگسرای گلدیس ، افتتاح سالن های ورزشی پوریای ولی و انقلاب ، افتتاح بلوار های امام علی (ع) و دانشجو ، کلنگ زنی کمپینگ شرقی ، کلنگ زنی میدان سمبلیک شهر ، شروع ساخت پل مکانیزه عابر پیاده ، اضافه شدن ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شاهین شهر ،کلنگ زنی ادامه خیابان شهید فهمیده ، افتتاح بازار روز شهرداری ، کلنگ رنی فرهنگسرای خانواده و کلنگ زنی ادامه خیابان شاهد را از جمله پروژه های هفته دولت در این شهر برشمرد.

وی ضمن تشکر از همدلی و همراهی چهارمین شورای اسلامی شاهین شهر با شهرداری گفت : شورای اسلامی شاهین شهر بدون هیچ اختلافی با شهرداری ، کمترین رد مصوبه را در کمیته تطبیق داشته است و بیش از ۹۷ درصد مصوبات تایید و اجرا شده است که این حکایت از آشنایی شورا و شهرداری با موارد قانونی است .

*برنامه ۵ ساله شاهین شهر تصویب شده است

رییس شورای اسلامی شاهین شهر دیگر سخنران آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی ، فرهنگی و ورزشی شهرداری شاهین شهر بود که در سخنان مبسوطی گفت: یکی از مصداق های خدمت به خلق در حوزه شهر و شهرداری انجام پروژه های عمرانی است و طرح هایی که مردم طعم شیرین آنها را بچشند که برای حصول طعم شیرین خدمت به مردم نیازمند برنامه ریزی و اجرا هستیم.

حمیدرضا مقدسی با اشاره به اینکه شاهین شهر در برخی حوزه ها با نقص مواجه است که حل آنها عزم جدی مسؤولان را می طلبد ، ادامه داد: خط متروی اصفهان – شاهین شهر به طول ۲۰ کیلومتر اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و این از عهده شهرداری خارج است ؛ از این رو درخواست ماده ۲۱۵ برای تخصیص اعتبار برای مترو را داریم .

وی با اشاره به خط فاضلاب شاهین شهر ، تصریح کرد: شاهین شهر اولین شهری بود که سیستم فاضلاب در آن ایجاد شد و بیش از ۴۰ سال از سرویس دهی آن می گذرد که دچار پوسیده شده و تعویض آن در کلکتورهای اصلی ۲۰ میلیارد تومان بودجه می خواهد ، البته ۲ میلیارد تومان آن را شهرداری شاهین شهر تقبل کرده اما باید بودجه ای مناسب برای تعویض خط فاضلاب پوسیده اختصاص داده شود .

رییس شورای اسلامی شاهین شهر تاکید کرد: شورای اسلامی شاهین شهر در سالجاری برنامه ۵ ساله این شهر را تصویب کرد و ۷۳ پروژه اساسی در این شهر تعریف شد که با ریل گذاری خوب در جهت پیشبرد اهداف و برنامه ریزی ها، همه مسؤولان شاهین شهر می دانند که در چه مسیری حرکت کنند.

وی خاطر نشان ساخت : استمرار در خدمت رسانی نباید فراموش شود و شهرداری نیز باید پروژه های تعریف شده را یکی پس از دیگری انجام و به بهره برداری رساند .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.