سرویس: اجتماعی » حوادث 11:12 - سه شنبه 11 شهریور 1393

وجود نابرابری های اجتماعی از عوامل موثر در بروز سرقت است

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان طبقاتي شدن جامعه و وجود نابرابري هاي اجتماعي را از عوامل موثر در بروز جرم سرقت توسط افراد مستعد براي ارتكاب جرم عنوان كرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حاشیه نشست تخصصی مبارزه با سرقت که در دانشکده روانپزشکی دانشگاه اصفهان گفت: سرقت از با سابقه ترین جرایم بشری است که از گذشته تا به امروز در جوامع مختلف وجود داشته و تمامی دولت ها و حکومت ها با چالشی به نام سرقت در جامعه خود مواجه هستند.

 سرهنگ”جهانگیر کریمی” افزود: با گذشت زمان روش های سرقت، نوع اموال و اشیای مسروقه و وسایل مورد استفاده برای ارتکاب سرقت تغییر یافته است به گونه ای که امروزه برخی از سارقان از آخرین تکنیک ها و تکنولوژی ها برای پیشرفت کار خود استفاده می کنند.

این  مسئول یکی از بدترین اشکال سرقت را سرقت به عنف و زور و تهدید سلاح سرد و گرم عنوان کرد و گفت: این گونه جرایم بیشتر توسط افرادی که از تعادل روحی و روانی مناسبی برخوردار نیستند و با توسل به زور می خواهند به خواسته خود برسند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان طبقاتی شدن جامعه و وجود نابرابری های اجتماعی را یکی از عوامل موثر در بروز سرقت عنوان کرد و گفت: وقتی افرادی که مستعد برای ارتکاب جرم هستند سطح زندگی خود را نسبت به دیگران پایین تر می بینند و از هر سو نیز تحت فشار قرار می گیرند به سمت این نوع از جرم گرایش پیدا می کنند تا به قول خود زندگی ایده آلی را برای خود و خانوادهشان دست و پاکنند.

سرهنگ کریمی ضعف ایمان، اعتیاد، بیکاری، فقر مادی و فرهنگی، سهل انگاری مالباختگان، ناکامی، جاه طلبی، شهرت طلبی، کمبود محبت، حاشیه نشینی، همنشینی با دوستان ناباب، از هم پاشیدگی خانوادگی، محیط های زندگی آلوده، وجود زمینه ها و فرصت های جرم و وجود افراد مالخر را از عوامل موثر دیگر در بروز جرم سرقت نام برد و اظهار کرد: وجود هر کدام از عوامل افراد مستعد در برابر ارتکاب جرم قرار می دهد.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم جرم سرقت را در جامعه کاهش بدهیم و از وقوع آن جلوگیری کنیم می بایست در ابتدا ریشه های این جرم در جامعه را پیدا کرده و با آنها مقابله کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.