سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:55 - سه شنبه 11 شهریور 1393

طی یک سال گذشته

40 هزار پرونده در دادگستری استان اصفهان مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته بیش از 40 هزار فقره پرونده از پرونده‌های مانده دادگستری کل این استان مختومه شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این مراسم احمد خسروی‌وفا رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران را در جهان بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت و همت بلند مردم آن و رهبری بی‌نظیر امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که به حق جانشین امام زمان (عج) و راهرو ائمه معصومین (ع) است از بهترین نظام‌های مردم‌سالار در جهان به شمار می‌رود و خدمت در این نظام افتخاری بزرگ است.

وی کارآمدی بیشتر و تقویت نظام را اطاعت بی قید و شرط از فرامین رهبری، حفظ وحدت کلمه و اتکا به منابع داخلی و تقویت آن برشمرد و بیان کرد: با مرور تاریخ انقلاب به این نتیجه می‌رسیم که رمز موفقیت و دوام انقلاب ریشه در تحقق این سه اصل اساسی دارد و بر همین اساس است که تاکنون ابرقدرت‌های جهانی و در رأس آنها آمریکا، نتوانسته‌اند هیچ‌گونه آسیبی به انقلاب ما وارد آورند و تمامی نقشه‌های شوم آنها نقش بر آب شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان کوتاه شدن فرآیند دادرسی را از مهم‌ترین مطالبات از دستگاه قضایی خواند و بیان کرد: تحقق این مهم به معنای کوتاه شدن زمان رسیدن به عدالت است و مردم از دستگاه قضایی این انتظار را دارند.

وی مختومه شدن بیش از 40 هزار فقره پرونده از پرونده‌های مانده دادگستری کل استان طی یک سال گذشته را اقدام مؤثر در راستای رسیدن به این هدف مهم خواند و گفت: با همت و تلاش شبانه‌روزی قضات و کارکنان دادگستری استان میزان بهره‌وری در این دادگستری به اوج خود رسیده است.

احمد خسروی‌وفا در ادامه عمل به قانون و قانون‌گرایی را مورد تأکید قرار داد و افزود: نتیجه عملکرد قاضی که همان اجرای عدالت است جز با اجرای بی‌قید و شرط قانون، محقق نخواهد شد و دستگاه قضایی پویا، زنده و به روز مجموعه‌ای‌ است که دقیقاً مطابق قانون عمل کند.

وی در پایان برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی و اجتماعی و افرادی که فکر اخلال در نظم و امنیت جامعه و مردم را در سر می‌پرورانند در دستور کار دادگستری استان اعلام کرد و افزود: دستگاه قضایی استان همچون گذشته با برخورد قاطع قانونی پیشگام و پیشتاز در برخورد با مجرمین جرایم خاص خواهد بود.

در این مراسم محمدرضا توکلی به عنوان رئیس دادگستری و مرتضی باصریان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان که از سوی ریاست محترم قوه قضاییه منصوب شده بودند توسط رئیس کل دادگستری استان معرفی و از زحمات چند ساله جمشید رضایی و حیدر جعفری تقدیر و تشکر به عمل آمد.

حمیدرضا ابوالحسنی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان سمیرم و سیدرضا طباطبایی به عنوان رئیس دادگستری خوانسار، جمال قوه ندوشن رئیس دادگستری شهرستان خور و بیابانک، محمود باقری رئیس دادگستری شهرستان دهاقان و احمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین از طرف ریاست معظم قوه قضاییه منصوب و آیین معارفه آنها به صورت جداگانه در چند روز گذشته از طرف دادگستری استان برگزار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.