سرویس: غیر تولیدی » نقلی 22:02 - یکشنبه 09 شهریور 1393

رفتار امام رضا(ع) الگویی برای حفاظت از محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) ضامن آهو بود، گفت: رفتار امام رضا(ع) الگویی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید ظهرابی، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان امروز “9 شهريور” در ویژه برنامه صدا و سیما اظهار داشت: دین اسلام بهترین دستورات  را برای حفظ محیط زیست دارد که باید این دستورات را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود:امام رضا(ع) ضامن آهو بود و رفتار امام رضا(ع) الگویی برای حفاظت از محیط زیست است که مردم بايد با بهره گیری از رفتارهای این امام بزرگوار، شکار حیوانات را کنار گذاشته و محیط آسایش حیوانات رااز بین نبرند.

ظهرابی با بیان اینکه ایام دهه کرامت را به نام دهه بزرگداشت محیط بان نامگذاری کرده اند، تصریح کرد: جشنواره فرهنگی با هدف فرهنگ سازی حراست از محیط زیست در کشور برگزار می شود که امسال بیش از يك هزار اثر شامل عکس و پوستر به جشنواره استان اصفهان ارسال شده است.


وی ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر اینکه از محیط بانان نمونه تجلیل شد، آثار برگزیده انتخاب و به افراد هنرمند جوایزی اهدا شد که این فعالیت فرهنگی در جریان سازی فرهنگی برای حراست از محیط زیست موثر است.


مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به نقش آب در حیات جامعه گفت: کشور ایران موقعیت نیمه خشک دارد و باید در استفاده از منابع آبی دقت داشته و تنها 20 تا 30درصد منابع باید استفاده شود و مابقی برای محیط زیست بماند.

پايان پيام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.