سرویس: اجتماعی » حوادث 19:50 - یکشنبه 09 شهریور 1393

هشداری در نهایت مجازی:

هشدار پلیس فتا درباره شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه

رییس پلیس فتای غرب تهران به شهروندان و والدین در رابطه با پیامدهای استفاده نادرست نوجوانان و جوانان از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از دانا: سرهنگ ” اصغر باقریان” در این باره گفت: در حال حاضر شاهد تنوع و گسترش شبکه‌های اجتماعی و به خصوص نرم افزارهای تلفن همراه هستیم که این امر در کنار امکاناتی که در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرد، متأسفانه موجب سوء استفاده برخی از بزهکاران از این فضا برای ترویج بی‌بند ‌و‌ باری شده است.

این مقام انتظامی افزود: این شبکه‌های اجتماعی موبایل به سرعت تبدیل به نوعی اعتیاد میان بسیاری از نوجوانان و جوانان شده و برخی از آسیب‌های اجتماعی را تشدید کرده است. بسیاری از پیامدهای حضور دائمی ‌این شبکه‌ها در زندگی‌ افراد آنقدر عمیق است که می‌تواند منجر به ناکامی افراد در زندگی روزمره خود شود.

وی همچنین تصریح کرد: در صورتی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی آگاهانه نباشد، تهدیدات آن می‌تواند به مراتب بسیار پررنگ‌تر از فرصت‌های آن باشد، چراکه وقتی فرد دچار اعتیاد به حضور در این شبکه‌های می‌شود و زمان زیادی از شبانه‌روز خود را در در این فضا می‌گذراند و بطبع آن حضور خانوادگی و اجتماعی فرد دچار اختلال شده و جاذبه دنیای مجازی بر دنیای واقعی‌اش غلبه می‌کند.

رییس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: یکی از عوارض و آثار منفی این نوع شبکه‌ها روابط نامناسب اخلاقی بین کاربران است. معمولا شبکه‌های اجتماعی ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که تصاویر، ویدئوها و اطلاعات خصوصی خود را در صفحه‌ شخصی خود قرار دهند.

وی تشریح کرد: مشکلاتی از قبیل ساخت پروفایل‌های تقلبی در شبکه‌های اجتماعی و فقدان امکان کنترل آن‌ها به علت حجم زیاد این هرزنامه‌ها، باعث می‌شود که افرادی با پروفایل‌های تقلبی به شبکه‌های اجتماعی وارد شوند و با ورود به حریم‌های خصوصی افراد مدنظر، تصاویر و اطلاعات آنان را به سرقت برده و این اطلاعات را در اینترنت منتشر کنند.

سرهنگ باقریان در همین راستا از شهروندان به خصوص از والدین خواست تا با حفظ هوشاری و رعایت هشدارهای ارائه شده از سوی پلیس، بر استفاده فرزندان خود از فضای مجازی نظارت لازم را داشته و قبل از استفاده از ابزار، یا تامین آن برای فرزندان خود از آسیب های آن و راههای کاهش این آسیب ها آگاهی کافی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.