سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 07:19 - یکشنبه 09 شهریور 1393

اخوان در حضور نمازگزاران نصرآباد:

تلاش ما جلوگیری از گسترش مظاهر بی حجابی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: به اتفاق همکاران تلاش می کنیم که جایگاه عفاف و حجاب اسلامی ارتقاء یافته و جلوی برخی مظاهر بی حجابی گرفته شود.

به گزارش ولی اله عرب مختاری، خبرنگار افتخاری اصفهان شرق در جرقویه سفلی ،سرکار خانم اخوان نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بین شرکت کنندگان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهر نصرآباد با تبریک سالروز میلاد خجسته و با برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت و روز دختر به تشریح دیدگاه های مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه زن در نظام اسلامی پرداخت و از همسرداری و تربیت فرزند به عنوان وظیفه اصلی زن نام برد که مقام بسیار والایی است و عامل آرامش در خانواده و جامعه می شود.
سخنران پیش از خطبه های شهر نصرآباد با بیان تلاش دشمن برای تغییر منزلت زن و سوق دادن زنان به خلق و خوی مردانه به سفر اخیر خود و تعدادی از نمایندگان زن مجلس به کشور بنگلادش ، که پست های کلیدی این کشور از جمله ریاست مجلس در اختیار زنان اشاره کرد و گفت: ما در پاسخ به پرسش های بنگلادشی ها که چرا عده زنان در سطوح مدیریتی کشور شما پایین است؟ گفتیم: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زنان و مردان از حقوق مساوی برخوردارند و زنان مانند مردان در انتخابات شرکت می کنند و بر اساس رأی مردم انتخاب می شوند و الان بالای 60 % ورودی های دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ما را زنان تشکیل می دهند ، ضمن اینکه ما الزامی برای حضور زنان در همه جا نمی بینیم و طبق قوانین اسلام اولویت اول کاری زنان مدیریت خانواده و مادری شایسته برای فرزندان است و هر جا که لازم باشد زنان ایران اسلامی حضور دارند و نقش خود را در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ایفاء می کنند ، کما اینکه بخش عمده ای از اقتصاد ما به صورت پنهان توسط زنان مدیریت و اجرا می شود که بیشتر در منزل یا کارگاه های مربوطه صورت می گیرد که نمونه بارز آن صنایع دستی ، فرش های دست باف و تولید پوشاک و …. است.
رئیس فراکسیون حجاب و عفاف مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه لطیف زنان و نقش این خصلت در پرورش فرزند به تبیین جایگاه دختر از منظر بزرگان دین پرداخت و خدمت گذاری به پدر و مادر را از دیگر ویژگی های دختران در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: پسر نعمت و دختر رحمت است و در روز قیامت از نعمت سوال می شود ، در حالی که درباره رحمت از کسی سوال نمی شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود پاره ای از اقدامات را که به اتفاق دکتر کامران در مجلس شورای اسلامی و حوزه انتخابیه پیگیری نموده اند، توضیح داد و با اشاره به مسوولیت خود در فراکسیون عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: به اتفاق همکاران تلاش می کنیم که جایگاه عفاف و حجاب اسلامی ارتقاء یافته و جلوی برخی مظاهر بی حجابی گرفته شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.