سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 11:19 - شنبه 08 شهریور 1393

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی:

احداث سدخاکی نصرآباد نقش مهمی در نجات منطقه دارد

امام جمعه نصرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: احداث سدخاکی نصرآباد نقش مهمی در کنترل و ذخیره روان آب ها، تغذیه سفره های زیر زمینی و نجات منطقه دارد و امید است نماینده پرتلاش مجلس در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش ولی اله عرب مختاری خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: علیرضا فرهنگ در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به تقوا گفت: بی نیازان واقعی افراد با تقوا هستند.
خطیب نماز جمعه نصرآباد در خطبه اول پیرو مباحث قبلی خود پیرامون راه های ترویج فرهنگ و ارزشهای الهی در جامعه، موضوع تربیت فرزندان به عنوان آینده سازان مملکت را ادامه داد و تصریح نمود: تربیت صحیح فرزندان، آینده کشور و جامعه را بیمه می کند.
فرهنگ با قرائت و ترجمه آیه 78 سوره نحل، به توصیف وضعیت انسان در بدو تولد پرداخت و از گوش و چشم و قلب به عنوان ابزارهای سه گانه شناخت نام برد که باید با استفاده صحیح از این ابزار شکرگزار خداوند باشیم و با اشاره به گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد و آثار تربیتی آن در زندگی اشاره کرد و افزود: باید اولین صدایی که فرزند بعد از تولد به گوشش می رسد، نوای دلنشین اذان و اقامه باشد و این یعنی تلقین اصول دین و عقاید به فرزند باشد.
نامبرده درادامه بااستناد به روایات و احادیث، از خواندن قرآن در تربیت فرزند تا انتخاب نام فرزند را از توصیه های بزرگان دین در این زمینه برشمرد و افزود: پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام اسامی نامناسب را تغییر می دادند ؛ چون اسم در تربیت و هدایت فرد موثر و دارای بار ارزشی است.
سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و توصیف شخصیت این بانوی بزرگوار و با کرامت اولین مناسبتی بود که خطیب نماز جمعه نصرآباد پیرامون آن سخن گفت و با تشریح جایگاه والای علمی دختر حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام، با استناد به احادیث و روایات زیارت با معرفت مرقد مطهر خواهر امام هشتم را عامل وجوب بهشت برای زائر و شفاعتش در روز قیامت را ضامن ورود شیعیان به بهشت دانست.
امام جمعه در ادامه به حادثه تروریستی هشتم شهریور 1366و شهادت رجایی و باهنر دو دولتمرد مخلص و نیروهای اصیل انقلاب پرداخت که علیرغم مدت کوتاه خدمت خود ، خدمات شایسته و ماندگاری را به اسلام و انقلاب و مردم ارائه نمودند و الگوی دولت های بعدی در نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.
علیرضا فرهنگ با تبریک هفته دولت به دیدار اخیر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بیانات خود در این دیدار حول دو محور خدمات دولت و توصیه های 15 گانه به دولتمردان ایراد کردند، از کنترل تورم، ایجاد آرامش روانی، تثبیت قیمت ارز و اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان نمونه هایی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید یاد کرد.
و با تشکر و دعا برای موفقیت دولت که موفقیت نظام است با توجه به بیانات مقام رهبری افزود: آنچه انقلاب اسلامی را تا کنون حفظ کرده است، حرکت در مسیر ولایت و رهبری و اتحاد و همبستگی مردم است.
امام جمعه نصرآباد با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سال 1329 و نام گذاری این روز به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس خاطرنشان کرد: دین به عنوان بزرگترین مانع استعمارگران برای رسیدن به اهدافشان می باشد، در زمان حاضر دشمن با ترویج بی بند و باری و شهوت رانی و رواج شراب خواری و میگساری از طریق تبلیغات ماهواره ای قصد سست کردن اعتقادات مردم و تغییر سبک زندگی آنها و در نتیجه ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن زمینه استعمار و تسلط مجدد خود بر کشورمان را دارد، که این مهم هوشیاری بیشتر مردم و مسوولان را می طلبد تا دشمن باز هم ناکام شود.
علیرضا فرهنگ با اشاره به در پیش بودن روز بزرگداشات امام زادگان و بقاع متبرکه بر ضرورت برنامه ریزی شایسته در سطح بخش در این خصوص تاکید و با توجه به تصویب قانون بانکداری اسلامی و بدون ربا در سال 1362 ، از بی توجهی بانک ها به این قانون و وضعیت بانکداری فعلی و سودهای کلان بانکی انتقاد و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست از ابزار نظارتی خود برای اجرای قانون مصوب مجلس در این زمینه استفاده نمایند.
سالروز بزرگداشت احمد ابن موسی مشهور به شاهچراغ و سالگرد شهادت سید محمدباقر حکیم و ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی مناسبت های دیگری بودند که امام جمعه نصرآباد در خطبه دوم نماز جمعه توضیحاتی پیرامون آنها ایراد کرد.
وی با تشکر از سرکار خانم اخوان به پاس قبول دعوت و حضور در جمع نمازگزاران و سخنرانی قبل از خطبه ها ؛ بر ضرورت آغاز عملیات احداث سدخاکی نصرآباد که نقش مهمی در کنترل و ذخیره روان آب ها، تغذیه سفره های زیر زمینی و نجات منطقه دارد و همچنین تسریع در تکمیل و بهره برداری از باند دوم جاده نصرآباد – محمدآباد تاکید نمود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.