سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:21 - شنبه 08 شهریور 1393

به دستور استاندار

سازمان مدیریت بحران باید در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدتی پیش راه‌اندازی و تشکیل سازمان مدیریت بحران از سوی استاندار به شهرداری اصفهان واگذار شده و شهرداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ امروز پنجاه و سومین جلسه از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد که در ابتدا تعدادی از اعضای شورا به بیان نطق‌های پیش از دستور خود پرداختند و سپس تعدادی از اعضاء نیز تذکرات خود را در جلسه شورا ارائه دادند.

*‌ تسریع در روند تشکیل سازمان مدیریت بحران شهر اصفهان

وحید فولادگر، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدا با اشاره به یکی از موارد مهمی که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود، گفت: تسریع در روند تشکیل سازمان مدیریت بحران شهر اصفهان و مدیریت بحران در شهرداری اصفهان ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت بحران شهر توسط استاندار به شهرداری واگذار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه هفته گذشته تصفیه‌خانه فاضلاب مشکل داشت، اظهار کرد: اما به دلیل آمادگی مردم در ذخیره‌سازی آب بحران کنترل شده و حتی بسیاری از مردم تا پایان روز متوجه این موضوع نشدند.

وی با بیان اینکه در صورتی که اگر این آمادگی وجود نداشت، تا نیمه‌های روز با بحران مواجه می‌شدیم، ادامه داد: با توجه به این موضوع ضرورت دارد که به صورت ویژه به این مهم توجه شود.

*‌ مرکز جمعه بازار کتاب در شأن شهر اصفهان نیست

فولادگر با اشاره به وضعیت جمعه بازار کتاب در اصفهان تصریح کرد: مرکز جمعه بازار کتاب در شأن شهر اصفهان نیست و پارکینگ شهرداری نیز برای این موضوع مناسب نیست و عموماً کتاب‌های دست دوم در این مرکز ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع شهرداری و به ویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری باید نسبت به تعیین محل مناسب و جا‌به‌جایی مرکز جمعه بازار کتاب اصفهان به مکانی مناسب اقدام کنند.

*‌ انتخابات شورا باید فارغ از هر سلیقه‌ای برگزار شود

علیرضا نصر اصفهانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه امروز قرار است که انتخابات هیئت‌رئیسه شورا پس از یک سال تلاش و فعالیت انجام شود، گفت: انتخابات باید فارغ از هر سلیقه‌ای برگزار شود و وحدت و همدلی اعضای شورای شهر در تمام موارد ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه نیز باید فارغ از جریان‌های سیاسی در راستای انعکاس اخبار مربوط به انتخابات هیئت‌رئیسه شورا اقدام کنند، اظهار کرد: انتخابات یک بحث مقطعی است، اما وحدت و همدلی اعضای شورای شهر در راستای تعالی و پیشرفت شورا نقش موثری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته زمینی برای ساخت خانه مهر در اصفهان در نظر گرفته نشده بود، افزود: اما این موضوع هنوز محقق نشده و زمینی برای احداث خانه مهر در اصفهان اختصاص داده نشده است.

*‌ حمایت از افراد سالمند امری مهم و ضروری است

وی با بیان اینکه حمایت از افراد سالمند امری مهم و ضروری است، تاکید کرد: شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها باید زمین‌های مورد نیاز را برای احداث و راه‌اندازی خانه‌های مهر اختصاص بدهند.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه مبلغی که برای آزمایش بتن در شهر دریافت می‌شود، به صورت مرتب در حال افزایش است، اظهار کرد: این موضوع باید مورد تجدید‌نظر قرار بگیرد و بار این هزینه‌ها باید از روی دوش مردم برداشته شود.

*‌ عدم پاسخگویی شهرداری کاری عادی شده است

عدنان زادهوش، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه حرمت امامزاده با متولی است، گفت: اسامی مصوب شده از سوی شورای نام‌گذاری در دعوت‌نامه‌ها و پیامک‌های ارسالی از سوی شهرداری رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید مصوبات شورای نام‌گذاری را در سطح شهر برای دعوت‌نامه‌های ارسالی از سوی شهرداری و موارد دیگر اجرا نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر پاسخگو نبودن و تخلف کردن کاری عادی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما باید حافظ مصوبات خود باشیم، تصریح کرد: عدم اجرای مصوبات از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آن تخلف است و در صورتی که وضعیت به صورت فعلی پیش برود، همه چیز خود را به باد می‌دهیم.

*‌ تاکسی‌های بانوان دو برابر قیمت مصوب کرایه دریافت می‌کنند

ابوالفضل قربانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تاکسی‌های بانوان دو برابر قیمت مصوب کرایه دریافت می‌کنند، تاکید کرد: مسئولان باید با این تخلف به صورت قانونی برخورد کنند.

وی اضافه کرد: مقرر شده بود که پارکینگ‌های میدان امام علی (ع) به کمرزرین منتقل شود، اما در حال حاضر مشاهده می‌شود که مراکز تجاری در این مکان در حال احداث است.

انتهای پیام

منبع :فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.