سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:40 - شنبه 08 شهریور 1393

امام جمعه اصفهان در دیدار با سخنگوی دولت:

توزیع نامناسب یارانه‌ها ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زند

امام جمعه اصفهان در دیدار معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بر لزوم توجه ویژه دولت به حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: توزیع نامناسب یارانه‌ها ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد‌ ‌در دیدار محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: در دولت گذشته اختصاص بودجه به حوزه‌های علمیه پایه‌گذاری شد، لذا انتظار می‌رود که آقای روحانی که خود فرزند حوزه‌های علمیه است، توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه، خصوصا بحث عمرانی داشته باشند.

وی همچنین به ارتباط بیشتر دولت با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: رییس جمهور می‌تواند با برگزاری جلساتی با علما و خبرگان حوزه‌های علمیه، درد دل‌های عده زیادی از مردم را بشنود.

*توسعه بانک‌های خصوصی به مشکلات اقتصادی دامن می‌زند

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص مشکلات اقتصادی کشور اضافه کرد: با توسعه بانک‌های خصوصی در کشور، پولی که باید در بانک‌های دولتی سرمایه‌گذاری و در عرصه‌های تولیدی به کار گرفته شود، وارد بانک‌های خصوصی شده و از اختیار دولت خارج می‌شود.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی باید بر عملکرد بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی نظارت داشته باشد و حتی‌الامکان میزان سود پرداختی به سپرده‌ها در تمام بانک‌ها یکسان باشد.

طباطبایی‌نژاد بر کم کردن میزان گمرکی اشاره و خاطر نشان کرد: اگر مبلغی را که دولت بر کالاها به عنوان گمرک در نظر می‌گیرد، کم شود، قاچاق کم شده و مردم برای صادرات و واردات استقبال بیشتری می‌کنند.

*توزیع نامناسب یارانه‌ها، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زند

وی بیان کرد: اصل هدفمند کردن یارانه‌ها کار درستی است، اما پرداخت یارانه به همه مردم ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در همان ابتدای اجرای این طرح نیز به دولتمردان وقت این تذکر را دادم که نباید یارانه به همه پرداخت شود، اگر 7 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، شما نهایتا با بررسی‌های نهایی به 20 میلیون نفر افراد نیازمند یارانه پرداخت کنید و بقیه درآمد حاصل از هدفمندی در طرح‌های زیر ساختی و عمرانی هزینه شود.

وی افزود: متأسفانه با توزیع نامناسب یارانه‌ها این روند معکوس شده و دولت مجبور است بودجه بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها را صرف پرداخت یارانه کند.

طباطبایی‌نژاد دولتمردان را به سخنان رهبر معظم انقلاب توجه داد و گفت: به فرموده آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) دولت باید کارهای خوب دولت‌های قبلی را ادامه و از انجام کارها و تجربیات اشتباه آنها خودداری کند.

*دولت در تصمیمات خود فقط رضای خدا و مصلحت مملکت را در نظر بگیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تجربه نشان داده است، که هر دولتی که برای رأی در آینده کار کند موفق نخواهد بود، لذا رضای خدا و مصلحت مملکت را در نظر بگیرید و انجام کارهای درست را به خاطر ترس از عکس‌العمل مردم به تعویق نیندازید.

وی توجه ویژه دولت به مشکل آب استان را خواستار شد و گفت: بر روی پروژه بهشت‌آباد و تونل گلاب سال‌ها کار تحقیقی انجام شده و هیچ‌گونه مشکلی برای مردم و روستاهای منطقه ایجاد نمی‌کند، لذا از دولت می خواهیم برای حیات منطقه مرکزی کشور و زاینده‌رود تصمیمی منطقی بگیرد.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.