سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:10 - شنبه 08 شهریور 1393

آغاز دور جدید پیش ثبت نام های عتبات

سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرد: شروع پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات از امروز شنبه هشتم شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق؛سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرد: شروع پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات از امروز شنبه هشتم شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز شد.

در این اطلاعیه آمده است، به همین منظور متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از مهرماه تا ۱۰ آذر ماه هستند می توانند از امروز جهت نام نویسی در سایت پیش ثبت نام http://atabat.haj.ir اقدام به نام نویسی کنند.

همچنین نتایج قرعه کشی روز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه بر روی سایت پیش ثبت نام قابل رویت خواهد بود.

متقاضیان می توانند از طریق پیش ثبت نام گروهی، از ۱ تا ۷ نفره و یا پیش ثبت نام گروهی، فقط ۳۵ نفره اقدام کنند.

این اطلاعیه حاکی است: «فقط ۱۵درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام های گروهی (گروههای ۳۵ نفره) است، به همین منظور پیشنهاد می شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروههای حداکثر تا ۷ نفره ثبت نام کنید.»

هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت نام سایت درج شود.

کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آورید.

باتوجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروانها از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت نام نیز الزامی است.

در صورتیکه تعداد افراد پیش ثبت نام شده از ظرفیت اعزام در ماه های اعلام شده در استان های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه ها براساس قرعه تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام می گردد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

بر پایه این اطلاعیه، «قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه (قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائید.»

داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است و فرزندان بالای ۱۷ سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

منبع:افکارنیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.