سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:50 - شنبه 08 شهریور 1393

اجرای طرح های کارآفرینی در شرکت های تعاونی روستایی

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت:طرح های کارآفرینی در شرکت های تعاونی روستایی در حال اجراست و بیش از 90 درصد کشاورزان عضو شرکت های تعاونی روستایی هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهنام سیفی، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی روستای ویدوجا از توابع بخش برزک کاشان گفت:تعدادی از طرح های دیگر در حال تهیه است تا در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان مطرح شود که احداث کارخانه تولید خوراک دام در بعضی از شهرستان ها یکی از این طرح هاست.

وی، استعداد شرکت های تعاونی روستایی به واسطه عضویت بهره برداران را تاکید کرد و گفت: انبار،  دفترهاي اداری، باسکول، فروشگاه نهاله ها، قطعات و تهیه بذر از ظرفیت های این شرکت ها در روستاهاست.

به گفته وی، شرکت های تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی خدمات متنوعی دارد که هریک از این شرکت ها نقش زیادی در اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی دارد.

*شرکت های تعاونی روستایی، تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، نقش بسیار موثر شرکت های تعاونی روستایی در تقویت اقتصاد روستاها را تاکید کرد و گفت: در صورتی که دولتمردان به این شرکت ها اهمیت دهند این تشکل ها می توانند کل اقتصاد روستا را مدیریت کنند.

سیفی، حمایت از شرکت های تعاونی روستایی را کم رنگ دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی این شرکت ها مصداق اقتصاد مقاومتی است.

*شبکه تعاون روستایی، بازوی اقتصادی جهاد کشاورزی است

وی، شبکه تعاون روستایی بازوی اقتصادی جهاد کشاورزی دانست و افزود:این شبکه خرید های تضمینی از جمله دانه های روغنی، کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و پنبه را انجام می دهد.

*خرید تضمینی 28 هزار تن گندم

به گفته وی، بیش از 35 مرکز درگیر این خرید است و 28 هزار تن خرید گندم از 52 هزار تن خریدی کل مجموعه که انجام داده است از طریق شبکه تعاون روستایی انجام شده است.

*فعالیت حدود 450 تشکل شهرستانی و استانی

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان نقش سازمان شرکت های تعاونی روستایی را هدایت، نظارت و حمایت بر شرکت های تعاونی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 450 تشکل شهرستانی و استانی فعالیت دارد.

سیفی، در پایان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کشاورزان عضو این تشکل ها هستند افزود: برخی از این تشکل ها مثل شرکت تعاونی دامداران، مرغداران و زنبورداران صرفا تخصصی، بعضی روستایی و تعدادی هم شرکت تعاونی زنان است که خدمات مختلفی  را به بهره برداران جامعه روستایی ارائه می دهد.

پايان پيام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.