سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 08 شهریور 1393

کبوتران امام رضا به اصفهان می‌آیند/ نصب 6 انگشتر بزرگ در ميادين شهر

مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان گفت:‌همزمان با دهه كرامت،‌کبوتران امام رضا به اصفهان می‌آیند و 6 انگشتر بزرگ در ميادين شهر نصب مي شود.

به گزارش اصفهان شرق؛محمدرضا نيلفروشان،‌مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با اشاره به اقدامات اين سازمان به مناسبت ولادت امام رضا (ع) گفت: با توجه به اينكه كبوتران حرم امام رضا (ع) برای ما جایگاهی خاص دارد؛ چون منسوب به امام است از این رو، به مناسبت میلاد شمس‌الشموس، چند کبوتر ار حرم امام رضا (ع) به اصفهان می‌آیند و بوستان امام رضا میزبان این کبوتران خواهد بود.

وي به ساخت ، قفسی هشت‌ ضلعی در ابعاد۵/۲*۳ متر از جنس استیل و با طراحی خاصی برای کبوتران حرم امام رضا (ع) اشاره و بيان كرد: در این طرح، کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند برای این کبوتران دانه بریزند و لحظاتی خوش را همراه با کبوتران حرم سپری کنند.

مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان با بيان اينكه به ‌مناسبت ولادت امام رضا (ع) ، 6 انگشتر بزرگ در 6 میدان شهر نصب خواهند شد، ادامه داد: این انگشترها در مقیاس ۱۱۰ برابر طبیعی و به ارتفاع سه متر ساخته شده‌اند و بر روی هر کدام از آنها،نقش نگینی حک شده است که احترام به ساحت مقدس امام رضا(ع) را نشان می‌دهد.

وي اضافه كرد: عبارت‌های «ماشاءالله» که نقش نگین امام رضا علیه‌السلام بوده، «حسبی‌الله» که از امام موسی کاظم (ع) به امام رسیده و نیز عبارت «یاعلی‌ابن‌موسی‌الرضا» بر روي انگشترها حک شده است..

نيلفروشان افزود: دو پرچم بزرگ اصفهان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، رنگ و بوی رضوی می‌گیرند و نورانی می‌شوند.

وي اظهارداشت: دو ‌پرچم به ابعاد ۹*۱۵‌متری واقع در میدان پرچم و خیابان امام خمینی(ره) به‌همراه پرچم‌هایی فیروزه‌ای‌رنگ که روی آن عبارت شریف «السلام علیک یا امام الرئوف» نوشته شده، به میمنت این ایام نورپردازی می‌شوند تا در تاریکی شب نیز، زیبایی این پرچم‌ها به چشم بیاید.

 پايان پيام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.