سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 22:15 - جمعه 07 شهریور 1393

برگزاري جلسه شوراي مشاركتهاي مردمي بهزيستي استان اصفهان در استانداري اصفهان

از آنجا كه اعتبارات ابلاغي و استاني ،كفاف نيازهاي جامعه هدف خاص سازمان بهزيستي را نمي نمايد ، سازمان بهزيستي مي كوشد تا در فرايند اعمال حمايتهاي مالي و غير مالي ، موجبات تشويق و جلب مشاركتهاي مردمي افراد خيرو نيكوكار ، انجمنها و موسسات خيريه همچنين دستگاههاي دولتي و غير دولتي را در فعاليتهاي نيكو كارانه فراهم آورد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از بهزیستی استان اصفهان: در همين راستا همزمان با هفته دولت ، صبح امروز جلسه شوراي مشاركتهاي مردمي بهزيستي استان اصفهان با حضور، سردار يا حي معاون سياسي امنيتي استانداري، دكتر صادقي مديركل،شاهزيدي معاون مشاركتهاي مردمي بهزيستي استان اصفهان و اعضاي شوراي مشاركتهاي بهزيستي استان در استانداري اصفهان برگزار گرديد.

IMG_7675
در ابتداي اين جلسه دكتر صادقي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك هفته دولت ، گزارشي كوتاه از فعاليتها و خدمات به جامعه هدف بهزيستي ارائه نمود وافزود: در حال حاضر 278 هزار نفر از جامعه هدف خاص بصورت مستمر و غير مستمر از خدمات بهزيستي استفاده مي نمايند. وي توسعه و گسترش رفاه اجتماعي در بين جامعه هدف ،كمك به تامين در آمدهاي نقدي و غير نقدي در كنار بودجه و اعتبارات دولت و افزايش مشاركت مالي و معنوي در بهزيستي و… را از عمده ترين اهداف شوراي مشاركتهاي بهزيستي عنوان نمود.

IMG_7678
سپس سردار ياحي معاون سياسي امنيتي استانداري با تبريك هفته دولت و قدرداني از زحمات مديركل و كارشناسان بهزيستي در راستاي خدمت رساني به اقشار محروم و آسيب ديده جامعه ، شهرستان اصفهان را از حیث مشارکت خیرین ، ممتاز دانست و با اشاره به نقش بهزیستی در راستای فقرزدایی گفت : اداره كل بهزیستی می توانند با حمایت های مردمی فعالیت خود در رسیدگی به محرومین گسترش داده و با شناسایی و ساماندهی خیرین در راستای فقر زدایی مثمر ثمر باشد.

IMG_7684
در ادامه اين جلسه حاضرين ضمن بيان دیدگاه‌ها و نظرات خود و ارائه گزارشي از عملكرد دستگاههاي خود در زمينه مشاركتهاي مردمي، در خصوص ساماندهی و جذب مشارکت‌های مردمی پيشنهادات و راه کارهایی ارائه دادند.

IMG_0386
در پايان اين جلسه معاون سياسي امنيتي استانداري، پس از شنيدن و جمع بندي بيانات حاضرين با توجه به ظرفيت هاي موجود در دستگاههاي اجرايي استان پيشنهاداتي ارائه و خواستار اجرايي شده آنها از طرفين نمايندگان حاضر در جلسه شد. كه به شرح ذيل مي باشد.
ايجاد فضاي مناسب بمنظور ورود اقشار گوناگون جامعه به عرصه خير و نيكوكاري و جلب و جذب كمكهاي نقدي و غير نقدي اشخاص حقيقي و حقوقي و…. با توجه به ظرفيت هاي موجود در استان « وجود صنايع بزرگ، هيات مذهبيو خيريه هاي فعال»، تعامل با دستگاههاي دولتي و غير دولتي و برگزاري تشكل هاي مردمي بمنظور ارائه طرحي نوين جهت جلب و جذب مشاركتهاي مردمي توسط اداره كل بهزيستي ، تهيه برنامه هاي مشاركتي توسط صدا و سيماي مركز اصفهان، تعامل با انجمنها و موسسات خيريه در سطح استان ، اجراي طرح شكرانه سلامت (اهداء چهار رقم آخر فيش حقوقي ماهيانه كار كنان داوطلب شاغل در دستگاههاي دولتي)از طريق مديران دستگاههاي اجرايي ، بهره مندي جامعه هدف اداره كل بهزيستي استان از خدمات درماني ارزان قيمت ، مناسب و رايگان در سراسر استان از طريق همكاري و مساعدت دانشگاه محترم علوم پزشكي ، برخورداري از ظرفيتها و توانمنديهاي شهرداري اصفهان بويژه استفاده از تبليغات شهري بمنظور برنامه هاي پيشگيرانه ، تشكيل جلسه شوراي مشاركتهاي مردمي هر 3 ماه يكبار، و….،
گفتني است در پايان اين جلسه سردار ياحي معاون سياسي امنيتي استانداري بر الگو گيري از ايده اي جهاني بمنظور جلب و جذب مشاركتهاي مردمي و بومي سازي ايده ها متناسب با فرهنگ و رسوم اسلامي ايراني تاكيد نمود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.