سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:02 - چهارشنبه 17 مهر 1392

پس از پیگیری‌های متعدد تسنیم صورت پذیرفت

پیگیری سازمان غذا و دارو برای برخورد با کارخانه سازنده سرنگ آلوده+عکس

با تحویل سرنگ آلوده به “تارمو” به حراست و بازرسی سازمان غذا و دارو، مسئولان این سازمان قول پیگیری برای بررسی و برخورد جدی با کارخانه داخلی سازنده این سرنگ آلوده را اعلام کردند.

به گزارش اصفهان شرق، چندی قبل که شهروندی یک سرنگ با بسته بندی کاملأ پلمب شده ولی آلوده و دارای محتوای “تارمو” را از یک داروخانه خریداری کرده بود، این سرنگ را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد که با پیگیری‌های متعدد، در نهایت رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز به محض اطلاع از وجود چنین سرنگی دستور پیگیری‌های لازم را ارائه کرد که با راهنمایی مسئول حراست سازمان غذا و دارو این سرنگ آلوده که ساخت یکی از کارخانه‌های داخلی  است در اختیار این سازمان قرار گرفت.

مسئولان سازمان غذا و دارو نیز پس از تحویل این سرنگ آلوده و انجام کارهای اداری آن، قول پیگیری برای برخورد جدی با شرکت سازنده این سرنگ آلوده را اعلام کردند.

بنا به این گزارش، پس از انتشار اخباری مربوط به تولید همبرگر که انگشت قطع شده ای در آن بود و یا وجود تکه ای از دستکش در داخل کنسرو، اینک مشاهده” تارمویی” در یک سرنگ، حکایت از عدم وجود نظارت کافی در تولید محصولات دارویی و غذایی دارد.


(مشاهده تارمو بین شماره‌های 3و4 سرنگ در عکس)

ماجرا از آن قرار بود، شهروندی که این سرنگ را از یک داروخانه جنوب شهر خریداری کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرده بود: هنگام مشاهده “تارمو” در سرنگ  به متصدی داروخانه اعتراض کردم، که متصدی داروخانه درخواست عودت سرنگ را می‌کرد تا سرنگ را تعویض کند اما من پیش‌دستی کردم و سرنگ را در نزد خود نگه داشتم تا در این ارتباط پیگیری‌های لازم را انجام دهم و حتی پس از تماس با کارخانه سازنده این سرنگ، مسئولان فنی این کارخانه بسیار بی تفاوت با این ماجرا برخورد کردند و حتی در نهایت با خیالی راحت به بنده عنوان کردند که هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده، کسی پیگیر این مسائل نمی‌شود.

در این راستا حسین کیوان مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در ادامه پیگیری‌ها در مورد سرنگ آلوده حاوی “تار مو” در وهله نخست وجود هر گونه سرنگ آلوده را تکذیب کرد ولی پس از مواجه شدن با سرنگ آلوده حاوی “تار مو” که توسط یکی از کارخانه‌های داخلی است،  اظهار داشت: چنین موردی را حتماً و به شدت با آن برخورد می‌کنیم و حتمأ پس از کسب مستندات لازم با شرکت سازنده برخورد قانونی و جدی صورت می‌پذیرد.

در این زمینه یک کارشناس حوزه سلامت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه وجود هیچگونه شئی در داخل لوازم پزشکی مانند سرنگ پذیرفتنی نیست، گفت: وسایلی مانند سرنگ باید کاملاً عاری از هر میکروبی  باشند زیرا وجود شئی مانند تار مو در داخل یک سرنگ و استفاده تزریقی آن به خصوص به صورت وریدی می‌تواند به دلیل ورود باکتری در داخل خون باعث عفونت خونی برای فرد شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.