سرویس: سیاسی » بین الملل 14:30 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

اعلام آمادگی آلمان برای اجرای برنامه‎های پژوهشی احیای زاینده‌رود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: کشور آلمان برای اجرای برنامه‎های پژوهشی احیای زاینده‌رود اعلام آمادگی کرده و در صدد است که این با طرح‌های علمی، مشکل زاینده‎رود را برطرف کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ خسرو کسائیان در دیدار با معاون خارجی نمایشگاه هانوفر آلمان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان یکی از سهامداران نمایشگاه اصفهان بوده و این مشارکت با هدف تقویت تعاملات تجاری و چرخش بهتر مبادلات اقتصادی در بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که تولید و صادرات 2 محور اساسی و مهم اقتصاد بوده که در نمایشگاه‌های جهان به آن توجه می‌شود، افزود: ایده در نمایشگاه وارد می‌شود و پول و سرمایه از سمت دیگر جذب می‌شود، که این چرخه اقتصادی باید به شکلی متوازن اتفاق بیفتد و این سرمایه ای است که یک نمایشگاه در اختیار دارد، بنابراین نمایشگاه‌ها هر چه به این سمت پیش روند موفق‌تر هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بیان کرد: همچنین همکاری‌های مشترک نمایشگاه اصفهان و هانوفر می‌تواند بخش ماشین‌آلات نمایشگاه‌ها را تقویت کرده و هدف مهم انتقال تکنولوژی و معرفی فناوری‌های جدید جهانی در نمایشگاه را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: اصفهان در زمینه نساجی، سیمان، فولاد و متالورژی ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری و جذب سرمایه داشته، که باید تحقیقاتی در‌باره شناسایی فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری برای کشور آلمان در اصفهان صورت گیرد و پس از بررسی‌های لازم، اقدامات مشترک آغاز شود.

کسائیان همچنین به دیدار اخیر خود با معاون وزیر علوم آلمان اشاره داشت و گفت: در این جلسه مقرر شد کشور آلمان در‌باره احیای زاینده رود، پژوهش‌هایی انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد اطلاعات مربوط به تعداد شرکت‌های فعال در اصفهان، زمینه فعالیت و حجم تولیدات سالیانه به منظور بررسی همکاری های 2جانبه در اختیار طرف آلمانی قرار گیرد.

معاون نمایشگاه هانوفر آلمان: سرمایه گذاری در اصفهان بسیار جذاب است

مدیر ارشد نمایشگاه هانوفر آلمان در ادامه سفر خود به اصفهان با محمدمهدی جمالی نژاد مشاور شهردار اصفهان و سرپرست معاونت روابط بین‌الملل شهرداری دیدار داشته، و پس از آن از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و سالن اجلاس سران بازدید کرد.

معاون عمرانی شهردار اصفهان در این بازدید اظهار کرد: شهرداری اصفهان آمادگی دارد برای ساخت مرکز خرید و هتل این پروژه، سرمایه‌گذار خارجی جذب کند.

علیرضا قاری قرآن افزود: یکی از اهداف اصلی این پروژه ایجاد یک مرکزیت شهری بوده و پروژه‌ای مدرن بوده که در کنار برخورداری از معماری جدید نیم‌نگاهی نیز به فرهنگ و سبک معماری کهن ایرانی دارد.

وی بیان کرد: از آن جا که شهر اصفهان دارای 3 اثر ثبت شده جهانی بوده، یونسکو علاقمند است پایگاهی در اصفهان داشته باشد و این مرکز علاوه بر مکانی برای برگزاری اجلاس دیپلماتیک و سیاسی، مرکزی برای همایش‌های تجاری و یا فعالیت‌های فرهنگی باشد.

مدیر خارجی نمایشگاه هانوفر آلمان نیز بر قابلیت‌های برگزاری همایش‌های بزرگ تجاری در اصفهان به دلیل ظرفیت‌های این شهر اشاره کرد و گفت: چنان چه اطلاعات پروژه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد احتمال همکاری دیگر کشورها وجود دارد.

ولفگانگ لنارتز افزود: پروژه محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان و سالن اجلاس سران، 2 پروژه‌ای هستند که امکان ارتباطات بین‌المللی اصفهان را وسیع‌تر می‌کنند.

کسب تجربه اصفهان در زمینه بازیافت آب و انرژی‌های نو

وی در ادامه در جلسه‌ای با پرویز اخوان مشاور استاندار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مسعود نیک آئین مدیرکل دفتر تشریفات استانداری اصفهان در محل تالار اشرف، گفت‌و‌گو کرد.

مشاور سرمایه‌گذاری استاندار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی هیچ‌گونه محدودیت سرمایه‌‌گذاری و یا محدودیت فعالیت در ایران و اصفهان نداشته و بر خلاف بسیاری از کشورها با مشکل مالیاتی نیز روبرو نیستند چرا که تا 8 سال از مالیات معاف هستند.

پرویز اخوان افزود: استان اصفهان بسیار مایل است که در زمینه مواردی مانند بازیافت آب و مشاوره‌های فنی در زمینه انرژی‌های نو با کشور آلمان زمینه‌های همکاری بلندمدتی ایجاد کند.

ارزیابی زمینه همکاری‌های نمایشگاهی

وی بیان کرد: ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه و محل دقت نظر بسیاری از کشورهای همسایه بوده، و بنابراین در زمینه تولید و صادرات از زمینه‌های همکاری زیادی برخوردار است.

معاون مرکز نمایشگاهی هانوفر آلمان نیز هدف از این سفر را ارزیابی زمینه‌های مشترک همکاری‌‌های نمایشگاهی میان اصفهان و هانوفر اعلام کرد و اظهار کرد: همکاری فعالانه مرکز نمایشگاهی اصفهان در راستای این هدف قابل تقدیر است.

” ولفگانگ لنارتز” سرمایه‌گذاری در شهری نظیر اصفهان را بسیار جذاب دانست و افزود: تغییر چهره ایران در مجامع جهانی به این موضوع کمک می‌کند.

مسعود نیک آئین مدیرکل دفتر تشریفات استانداری اصفهان نیز ضمن تشریح ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و صنعتی اصفهان اظهار اظهار کرد: افزایش میزان گردشگران داخلی و خارجی در اصفهان به خصوص در چندماه گذشته، ظرفیت هتل‌ها و مراکز گردشگری اصفهان را تکمیل کرده و بنابراین اصفهان به توسعه و سرمایه گذاری خارجی در این بخش نیاز دارد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.