سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:30 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد: بحران خشکسالی اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد

امام جمعه اصفهان گفت: اصفهان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارد و اگر مردم تظاهرات نمی‌کنند به دلیل رشد سیاسی و بلوغ فکری آنان است بنابراین دولت باید به سرعت برای این مشکل کاری کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان شهری خشک و بی آب است، و همانطور که آقای جهانگیری هم در صحبت های خود اشاره کردند، گردشگری بدون آب یعنی صفر و مفهومی ندارد و مردم به جای نشاط غصه می خورند و در سختی به سر می برند و کسانی که روزی زکات می دادند امروز زکات بگیر شده اند.

وی افزود: بعضی از مناطقی که خشکسالی بر روی آنها تأثیر گذاشته نشان می دهد اصفهان که در همه رتبه های کشوری یک دهم آن را در خود دارد، به اندازه 16 استان کوچک درآمدزایی داشته و مالیات پرداخت می کند هم اکنون چهره نازیبائی را به علت خشکسالی به خود گرفته است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از شهرهای اصفهان 4 تا 10 ساعت آب آشامیدنی ندارند و حتی در وسط شهر که دفتر ماهم در آنجا قرار دارد ، در طبقه دوم آب وجود ندارد.

وی با اشاره به همت همه مسئولان برای رفع مشکل آب اصفهان، گفت: آب آشامیدنی 5 میلیون نفر از مردم اصفهان از زاینده‌رود تأمین می شود و این یعنی یک چهاردهم کل کشور که تنها مسئله شهر اصفهان نیست و چاه های آب نجف آباد، خمینی‌شهر و شهرهای دیگر هم خشک شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارد و اگر مردم تظاهرات نمی‌کنند به دلیل رشد سیاسی و بلوغ فکری آنان است.

وی گفت: امروز معاون اول رئیس جمهور موضوعی را مطرح کردند که پیگیر پرونده بعضی از معاونانی هستند که معادن را به نام همسران خود ثبت کرده اند که در دولت یازدهم نباید اجازه داد کارگزاران حکومت به وادی تقسیم بیت المال وارد شوند چون آبروی دولت به دلیل پرخوری برخی افراد ریخته می شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.