سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست زاینده‌رود متوقف شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امید مردم اصفهان به این جلسه است تا مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود رفع شود اما برای رسیدن به آن، برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست زاینده‌رود باید متوقف شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس مقتدائی در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری های ما مجموعه ای از پیشنهادها برای رفع این مشکلات ارائه و در نهایت 9 مصوبه در شورای عالی آب تصویب شد و این نخستین بار است که مطالبات مردم استان اصفهان مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: آقای جهانگیری خواهش می کنم پیگیری های مربوط به مصوبات 9 گانه شورای عالی آب یا دست کم سرفصل های آن را امروز مورد تأکید قرا دهید.-

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود در مدت 3 ماه شورای هماهنگی مدیریت آب حوضه زاینده‌رود تشکیل شود، گفت: قرار بود نشست این شورا با حضور استانداران، وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و نماینده کشاورزان برگزار شود و وزیر نیرو هم در این زمینه متعهد شده بودند موضوع را پیگیری کنند اما این موضوع هنوز عملیاتی نشده است و امیدواریم با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: با شفاف سازی در حوضه آبریز زاینده رود قرار بود بارگذاری های جدید در منابع آبی این حوضه ممنوع شود اما متأسفانه این مسئله هم از طرف مسئولان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و هم از طرف دولت نادیده گرفته شده است.

مقتدائی با بیان اینکه برداشت های غیرمجاز همچنان آسیب‌رسان است، افزود: اگر براساس بند 3 مصوبات 9 گانه اقدام می شد ما هم اکنون با این مشکل روبه رو نبودیم و در این زمینه وضع مطلوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه مصوبات 9 گانه شورای عالی آب آن طور که باید عملیاتی نشده است، اظهار کرد: در مورد تأمین خسارت خشکسالی که موضوع بند 5 مصوبات 9 گانه و اجرای آن وظیفه استاندار اصفهان بوده اقداماتی صورت گرفته اما تا این لحظه که در این نشست حضور داریم به مرحله عملیاتی نرسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به مطالبات جدی مردم استان اصفهان و سرخط معضلات موجود در استان اشاره کردو گفت: آسیب های وارد شده به محیط زیست استان اصفهان ، تخریب زمین های کشاورزی استان و تصرفات غیرقانونی در حریم زاینده رود که متأسفانه برخی از آن ها توسط مجموعه ای که متولی امر هستند اتفاق افتاده وهمه این ها باید خیلی جدی پیگیری شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.