سرویس: اجتماعی 00:37 - چهارشنبه 17 مهر 1392

معاون حفاظت محیط زیست اصفهان:

وضعیت زیست محیطی شرق اصفهان بحرانی است

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: وضعیت زیست محیطی منطقه شرق اصفهان از نظر منابع طبیعی بحرانی است.

مهدی انصاری  با اشاره به اینکه محیط زیست درصدد حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی و جلوگیری از افزایش آلاینده‌های زیست محیطی در مناطق مختلف استان است، اظهار کرد: این اداره همواره برنامه‌های مختلفی را به منظور مقابله با تخلفات صورت گرفته از سوی افراد در عرصه‌های زیست محیطی اجرا می‌کند.

وی نبود آب در استان را یکی از دلایل ایجاد مخاطرات زیست محیطی دانست و اضافه کرد: خشکسالی‌ها و نبود آب در استان سبب خشکی زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی شده و خشکی این تالاب سبب بروز ذرات گرد و غبار در شرق اصفهان شده است.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه مسئولان بالادستی و نمایندگان اصفهان در مجلس باید برای احیای این تالاب چاره‌اندیشی کنند، تصریح کرد: اما در حال حاضر مسئولان، تالاب گاوخونی را فراموش کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت زیست محیطی منطقه شرق اصفهان از نظر منابع طبیعی بحرانی است، ادامه داد: بروز ذرات گرد و غبار و برداشت شن و ماسه از مشکلات موجود در شرق اصفهان محسوب می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه بیابان‌زایی به شدت در منطقه شرق اصفهان رشد پیدا کرده است، تاکید کرد: بیابان‌زایی یکی از عوامل ایجاد ذرات گرد و غبار در محیط طبیعی می‌شود و کاشت فضای سبز و نهال‌کاری یکی از نیاز‌های موجود در منطقه شرق اصفهان برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی است.

وی با بیان اینکه منطقه شرق از مرز اصفهان آغاز می‌شود و تا کوهپایه ادامه دارد، افزود: مردم نباید به عرصه‌های طبیعی وارد شده و با تخلفات خود سبب تخریب محیط زیست موجود در منطقه شوند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه با مدیریت آب بسیاری از مشکلات موجود در این منطقه برطرف می‌شود، گفت: کاشت درخت و مقابله با پدیده بیابان‌زایی به آب نیاز دارد، اما در حال حاضر وضعیت آب اصفهان با مشکل مواجه است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.