سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

مشکلات زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی گاوخونی را تهدید می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: تالاب بین‌المللی گاوخونی از سال ۱۳۷۷ دچار خشکسالی شده و مسائل زیست محیطی را در اصفهان به وجود آورده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید محمد رضا میرمحمد صادقی در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از سال 65 تا 70 دوره ترسالی را داشتیم و در یک دوره 12 ساله آورد زاینده‌رود به یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب رسیده اما در 5 سال اخیر آورد به 60 میلیون متر مکعب رسیده که علت اصلی آن بحران آب است.

وی افزود: منابع آب قبل از احداث سد زاینده‌رود یک میلیارد متر مکعب بوده و بعد از آن به 130 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در دوره خشکسالی این میزان به 300 میلیون متر مکعب رسیده، بیان کرد: آب شرب در سال 42 50 میلیون متر مکعب بوده که اکنون به 600 میلیون متر مکعب رسیده و در صنعت، آورد آب رشد قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: تالاب بین‌المللی گاوخونی از سال 1377 دچار خشکسالی شده و مسائل زیست محیطی را در اصفهان به وجود آورده است.

میرمحمدصادقی با اشاره به علت خشکسالی در استان اصفهان، گفت: نخستین علت اقلیم و بعد از آن افزایش مسائل مصارف در 2 استان بالادست و کاهش سالانه منابع ورودی آب بوده و این در حالی است که در چند سال اخیر مقدار آب منابع واقعی استان به کمترین میزان خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رای تکمیل سد کوهرنگ به 450 میلیون تومان اعتبار نیازداریم، خاطرنشان کرد: انتقال آب چشمه لنگان و طرح ساماندهی رودخانه زاینده‌رود و طرح تأمین دراز مدت آب آشامیدنی اصفهان و تونل گلاب نیازمند توجه ویژه‌ای است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.