سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

تالاب گاوخونی به منشأ ریزگردهای کشور تبدیل شده است/ تشکیل ستاد ملی بحران برای احیای گاوخونی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی این منطقه به منشأ ریزگردها تبدیل شده و براثر بروز این مشکل، شرق اصفهان به منطقه ای بحرانی تبدیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید ظهرابی در نشست شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مراکز آلوده شده در حاشیه زاینده‌رود، مشکلات زیادی را در اصفهان به وجود آورده است.

وی افزود: تالاب بین‌المللی گاوخونی که زمانی پر از آب و زندگی بود امروز به یک بیابان و به عنوان تهدیدی جدی برای استان اصفهان تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه با خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی این منطقه به منشأ ریزگردها تبدیل شده، تصریح کرد: براثر بروز این مشکل، شرق اصفهان به منطقه ای بحرانی تبدیل شده است.

وی گفت: تالاب گاوخونی سبب ایجاد فرسایش بادی شده که باید بر اساس مصوبات دولت، دست کم 90 درصد از این معضل رفع شود تا از این بحران خارج شویم.

ظهرابی همچنین با اشاره به اینکه وضع کیفی هوای کلانشهر اصفهان از 315 روز هوای سالم به 286 روز رسیده، گفت: این در حالی است که 35 روز ناسالم در اصفهان به 69 روز افزایش یافته و 11 روز هوای خطرناک به 7 روز رسیده است.

وی شرایط محیط زیست استان اصفهان را بحرانی دانست و بیان کرد: تالاب بین‌المللی گاوخونی نیازمند تشکیل ستاد ملی بحران دارد تا بتوانیم با احیای این تالاب آن را از وضع بحرانی موجود خارج کنیم.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.