سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

آب شرب ۴ میلیون اصفهانی‌ تنها به یک تصفیه‌خانه وابسته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: یکی از تهدیدهای جدی اصفهان این است که ۸۵ درصد آب شرب اصفهان به تصفیه‌خانه باباشیخ‌علی بستگی دارد و گره خوردن آب ۴ میلیون نفر جمعیت به یک تصفیه خانه خطر بزرگی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی در نشست شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: آب زاینده‌رود از سد چم آسمان آبگیری می شود که توسط تصفیه خانه باباشیخ علی این تونل یک سوم مترمکعب از آب را به شهرهای مرکزی، جنوب و شرق اصفهان منتقل می کند.

وی افزود: آبرسانی به 56 شهر و روستا در استان اصفهان از سد چم آسمان تأمین می شود که در حدود 400 میلیون نفر از انشعابات آن استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه 55 درصد آب آشامیدنی اصفهان از طریق تصفیه خانه باباشیخ علی تأمین می شود، افزود: 78 درصد از آب مصرفی در اصفهان مربوط به بخش خانگی، 22 درصد غیرخانگی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان اصفهان با چالش مدیریت آب روبه رو هستیم، تصریح کرد: امسال عدم تعادل بین منابع و مصارف در استان مطرح بوده است به طوری که باید به صورت ویژه برای تعادل بین این دوبخش برنامه ریزی کنیم.

امینی گفت: وضعیت آب در استان اصفهان در مرز قرمز قرار دارد و چاه های فلمن به علت عدم تقویت از زاینده‌رود  130 متر بر ثانیه کاهش ذخیره داشته است و محدودیت های روزافزونی هم در منابع آبی اصفهان داریم که سبب کاهش شدید ظرفیت استحصال آب از این چاه ها شده است.

وی با بیان اینکه یکی از تهدیدهای جدی اصفهان این است که 85 درصد آب شرب اصفهان به تصفیه خانه بابا شیخ علی بستگی دارد، خاطر نشان کرد: گره خوردن آب 4 میلیون نفر جمعیت به یک تصفیه خانه خطر بزرگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه پیشنهادهائی برای جاری شدن آب در بستر رودخانه زاینده‌رود  داریم، گفت: اجرای خصوصی انتقال آب در شبکه توزیع و تصفیه خانه گلاب یکی از این پیشنهادها بوده  که انتظار می رود دولت به زودی این مشکلات را رفع کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.