سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:00 - پنجشنبه 06 شهریور 1393

پروژه قطار شهری اصفهان هرچه زودتر تکمیل شود

شهردار اصفهان گفت: قطار شهری هنوز به عنوان یکی از دغدغه‌های اصفهان به حساب می‌آید و نیاز به تکمیل و توجه ویژه دارد و با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته اما مترو هنوز ناقص است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مرتضی سقائیان نژاد در مراسم افتتاحیه شهر رویا‌ها با اشاره به اهمیتی شادابی و تفریح اظهار کرد: تفریح و شادی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی سالم است؛ امام صادق تأکید دارند که هر فرد باید حداقل یک چهارم اوقات خود را به شادی و تفریح اختصاص دهد.

وی بیان کرد: مردم حق دارند از شادی و تفریح مناسبی استفاده کنند ما نیز به طبع امکانات اولیه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانیم از فرزندان شاد و سالمی برخوردار باشند؛ اگر این اتفاق رخ دهد با توجه به مشکلاتی که ایجاد شده است می‌توانیم برابر تهاجم فرهنگی و معضلات اجتماعی ایستادگی کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های اصفهان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و طبیعی، تصریح کرد: ما با توجه به ظرفیت‌های موجود در اصفهان، سعی داشتیم با ایجاد شهر رویا بخش ویژه‌ای را برای تفریح مردم به وجود آوردیم که از تنوع مناسبی برخوردار است و دارای ویژگی‌های مناسبی است.

وی افزود: محوطه‌ای که در این شهربازی برای کودکان ایجاد شده سبب شده این شهربانی از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار باشد؛ در فاز نخست این این بخش بالای 200 میلیارد اجرایی شده که به صورت مشترک پرداخت شده است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: شریک ما یک شرکت چینی است که قرار در اوایل بهره‌داری این طرح به مدت 10 سال از 28 درصد سود آن استفاده کند؛ بخش‌های متنوع و مناسبی که ایجاد شده می‌تواند در جذب توریست نیز به ما کمک کند.

وی با اشاره به مترو شهری گفت: متأسفانه قطار شهری اصفهان هنوز به عنوان یکی از دغدغه‌های اصفهان به حساب می‌آید و نیاز به تکمیل و توجه ویژه دارد؛ شرکت تخصصی که مسئولیت مترو و قطار شهری کشور را برعهده دارد و با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته اما مترو اصفهان هنوز ناقص است.

شهردار اصفهان بیان کرد: اگر امروز مشهد با وجود این‌که دیرتر از اصفهان برای مترو اقدام کرد اما زودتر از اصفهان به مترو رسید به سبب این است که رئیس جمهور اختیارات خود در امر خرید واگن را به استاندار مشهد واگذار کرد و اگر این اقدام در اصفهان هم رخ دهد سبب پیشرفت این پروژه می‌شود؛ متأسفانه امروز در این امر وحدت مدیریتی دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما نیازبه 156 کیلومتر ریل‌گذاری قطار شهری را در کلان شهر اصفهان داریم؛ با توجه به ظرفیت‌های مناسب اصفهان و این‌که اصفهان یک کلان شهر‌ است، اصل 44 به ما این اجازه را می‌دهد در راستای واگذاری اختیارات تلاش کنیم.

سقائیان‌نژاد افزود: با توجه به این‌که مرکز سالن‌ همایش‌های بین‌المللی از ظرفیت مناسبی را در خود جای می‌دهد و با توجه به سرویس‌های مناسب وی. آی. پی که وجود دارد می‌تواند ظرفیت مناسب هزار نفری را در قالب 160 هیئت در خود جای دهد؛ اگر در راستای تکمیل به ما کمک شود ما می‌وانیم این مرکز را به عنوان سالن مرکزی منطقه آسیا قرار دهیم.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه شهرداری منطقه 11، تصریح کرد: در این مراسم با وجود تلاش‌های گسترده‌ای که صورت گرفته بود مردم نه تنها شاد نبودند بلکه ناراحت از اوضاع فعلی زاینده رود و آب اصفهان، فریاد زاینده رود سر می‌دادند.

شهردار اصفهان بیان کرد: اگر تمدن اصفهان،تمدن ایران زمین است، رودخانه زاینده رود هویت اصفهان است؛ خوشبختانه دغدغه‌های معاون اول در راستای بازگرداندن آب به زاینده رود است؛ متأسفانه بعضی از تصمیات در وزارت نیرو سبب شد مردم اصفهان از تلاش‌های اناجم شده نا امید شوند و این به معنی است که یکی از سرمایه‌های مناسب ایران از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه مقام رهبری بر این‌ بود که این رودخانه خشک نشود و سال 80 در سفر به این شهر خواستند برای زاینده رود کاری انجام شود، طرح‌هایی برای این منطقه در نظر گرفته شده که متأسفانه تونل بهشت آباد به دلیل مشکلات پدید آمده متوقف شده است؛ متأسفانه این رودخانه در تمام طول حیات 4 هزار ساله خود خشک نشده و از سال 80 این مشکلات به وجود آمد.

سقائیان‌نژاد افزود: 35 متر از آب‌های زیرسطحی پایین رفته، زمین در حال نشست کردن است و این مسئله به پل‌های تاریخی اصفهان که نمادهای تمدن این شهر هستند ضربه می‌زند؛ اصفهان دارای 130 اثر تاریخی ثبت جهانی در یونسکو است ما باید کمک کنیم تا مردم اصفهان همانند سابق با دوباره بدست آوردن زاینده رود پشتوانه انقلاب باشند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.