اصفهان شرق

افتتاح بزرگترین سایت گردشگری کشور در ورزنه

کدخبر: 29160
1393/06/05 در ساعت 14:53

به گزارش اصفهان شرق: روز پنج شنبه مراسم افتتاح بزرگترین سایت تفریحی کویری کشور در ورزنه اصفهان با حضور مسئولین استانی و محلی در مجموعه واحه برگزار می شود.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری کویری واحه شروع این مراسم را راس ساعت 18 و 30 دقیقه بعد اظهر خواند و اظهار داشت: به دلیل گرمی هوای کویر مراسم افتتاحیه به عصر منتهی شد تا بتوان از غروب کویر در این مراسم بهره برد.

وی از حضور دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور در امور گردشگری خبر داد و افزود: دکتر زرگرپور به همراه فرماندار اصفهان و تنی چند از مسئولین ارشد استان در این مراسم می باشند و درصدد حضور معاون رییس جمهور دراین مراسم هستم.

حیدری مهر آبادی رییس شورای ورزنه منطقه تپه های شنی را بهترین فرصت فرهنگی جهت ایجاد اشتغال عنوان و افزود: با وجود بحران خشکسالی و 90 درصد بیکاری در منطقه این پروژه می تواند نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه، جذب جوانان و کاستن بار مشکلات مالی شود.

وی از مسئولین استانی خواست تا با حمایت و تشویق بنیان گذار پروژه ی بزرگ گردشگری نقش بسزایی در ارتقاء صنعت گردشگری داشته باشند و مردم نیز می بایست مشارکت خوب و موثری با شخص آقای هوایی داشته تا بتوان این مکان را از هتل، رستوران و نشان دادن صنایع دستی ورزنه برخوردار کرد.

 

گفتی است این پروژه بزرگترین پروژه گردشگری کویری ایران است که به لحاظ ابعاد و وسعت قابل قیاس با کویر کشورهای قطر و امارات است. این پروژه دارای دو رستوران با ظرفیت 840 نفر،‌ یک سالن کنسرت روباز با ظرفیت یک هزار و 800 نفر،‌ یک شربت‌خانه با ظرفیت حدود 300 نفر،‌ 15 سوئیت اقامتی با ظرفیت تکمیلی 120 نفر، تعمیرگاه،‌ پمپ‌بنزین، رصد‌خانه، پیست شترسواری، ‌پیست موتورسواری، کمپینگ، باشگاه هواپیمای تفریحی، پینت‌بال، باشگاه تیراندازی، ‌مجموعه آب‌درمانی و باغ انار است.

به گفته هوایی پیش‌بینی شده است که تا پنج سال آینده ظرفیت این مجموعه گردشگری کویری به 500 هزار متر مربع برسد که با این چنین قابلیتی بزرگترین مجموعه گردشگری کویری کشور و نزدیک به منطقه شهری محسوب می‌شود.