اصفهان شرق

دستگیری اعضای 8 گروه متخلف صید و شکار در پارک ملی کلاه قاضی

کدخبر: 2914
1392/07/17 در ساعت 02:29

محمد ولید مغربی  با بیان اینکه پارک ملی کلاه قاضی ثبت جهانی شده است، گقت: این پارک با وسعت 50 هزار هکتار در جنوب شرقی اصفهان و در مجاورت شهر جدید بهارستان قرار دارد.

رئیس پارک ملی کلاه قاضی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پارک تصریح کرد: پارک ملی کلاه قاضی از یک طرف به بهارستان و از یک طرف نیز به محمد‌آباد جرقویه منتهی شده است.

وی به حفظ محدوده پارک ملی کلاه قاضی با استفاده از خاکریز اشاره کرد و افزود: در سال 1346 ارتفاعات کلاه قاضی به دنبال صدور مصوبه‌ای از سوی شورای عالی شکار‌بانی و نظارت بر صید به نام منطقه حفاظت‌شده کلاه قاضی، قرق اعلام شده است.

مغربی با بیان اینکه در سال 1374 به دنبال صدور مصوبه‌ای از سوی شورای عالی محیط زیست کشور ارتفاعات کلاه قاضی به عنوان پارک ملی کلاه قاضی اعلام شده است، تاکید کرد: پارک ملی کلاه قاضی ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه گردشگری دارد.

وی با تاکید بر اینکه گونه‌های گیاهی نادر در پارک ملی کلاه قاضی وجود دارد، اضافه کرد: 252 گونه گیاهی در این پارک ملی شناسایی شده است که 122 مورد از گونه‌های گیاهی موجود در این پارک خواص گیاهی دارد.

رئیس پارک ملی کلاه قاضی به گونه‌های گیاهی موجود در این پارک اشاره کرد و گفت: انجیر، آویشن، خارپشته، عناب، اسپند، شنگ، بادام کوهی، گل مریم، سلیس، ریواس و انار از گونه‌های گیاهی شناسایی شده در پارک ملی کلاه قاضی است.

وی با بیان اینکه حیات وحش موجود در این پارک شامل پستانداران، پرندگان و خزندگان است، اظهار کرد: 17 گونه پستاندار در پارک ملی کلاه قاضی وجود دارد و کل و بز به عنوان گونه قالب موجود در این پارک است.

مغربی با تاکید بر اینکه مقابله با صید و شکار در این پارک به صورت جدی دنبال می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون اعضای هشت گروه متخلف حرفه‌ای صید و شکار در پارک ملی کلاه قاضی اصفهان دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه آهو، قوچ، میش، روباه، خرگوش و گرگ قرمز از گونه‌های حیات وحش موجود در پارک ملی کلاه قاضی است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های اصولی برای مقابله با تخلف صد و شکار در این پارک و حفظ حیات وحش موجود در پارک ملی کلاه قاضی انجام شده است.

منبع: فارس