سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - چهارشنبه 05 شهریور 1393

تکمیل فاز نخست ورزشگاه نقش جهان نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد

استاندار اصفهان گفت: فاز نخست ورزشگاه نقش جهان با ۱۰ میلیارد تومان و فاز دوم نیاز به اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان دارد که به بهره‌برداری برسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون سفر معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان و بازدید از ورزشگاه نقش جهان اظهار کرد: ورزشگاه نقش جهان 2 مشکل اساسی دارد، یکی اینکه 800 هکتار از زمین‌های آن معارضه‌ای و متعلق به مردم است که هر چند وقت یک بار برتی احقاق حقوق خود با حکم قانونی پروژه را متوقف می‌کنند.

وی افزود: مشکل دیگر تکمیل ورزشگاه و زمین فوتبال آن است که فاز نخست آن 95 درصد تکمیل شده اما بر روی فاز دوم هیچ کاری انجام نشده است.

استاندار اصفهان با ارائه راهکار برای تسریع در اتمام پروژه ورزشگاه نقش جهان تصریح کرد: ما 2 راهکار داریم، یکی اینکه دولت با سیستم قطره چکانی خود این پروژه را به اتمام برساند که این کار 10 اسل طول می‌کشد و از طرفی دولت هزینه بهره‌برداری آن را ندارد که ما این سیاست دولت را درباره نقش جهان قبول نداریم.

وی بیان کرد: راهکار دیگر اینکه این پروژه را به بخش دیگری از دولت واگذار کنیم که 2 گزینه فولاد مبارکه و شهرداری متقاضی آن هستند که در سفر جهانگیری به اصفهان مقرر شد که ال 3 هفته آینده با یکی از این دو تفاهم‌نامه داشته باشیم که تکمیل و بهره‌برداری ورزشگاه را به عهده داشته باشد.

زرگرپور خاطرنشان کرد: در دیدار دیروز معاون اول رئیس‌جمهور از ورزشگاه نقش جهان مقرر شد که معاون برنامه‎ریزی نیز اقدامات قانونی برای این واگذاری را انجام دهد که می‌توان یک بهره‌برداری موقت 10 ساله و یا دائم داشته باشیم که موافقت آن از جهانگیری و وزیر ورزش و جوانان گرفته شده است.

وی افزود: فاز نخست ورزشگاه نقش جهان با 10 میلیارد تومان و فاز دوم نیاز به اعتباری در حدود 40 میلیارد تومان دارد که به بهره‌برداری برسد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.