سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 11:44 - سه شنبه 04 شهریور 1393

رئیس اسبق اداره‌ آموزش و پرورش جلگه:

اجازه ورود تهاجم فرهنگی به منطقه ی بکر جلگه را ندهیم

رئیس اسبق اداره‌ آموزش و پرورش جلگه گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و سرمایه گذاری استکبار جهانی برای به ابتذال کشیدن فرهنگ جامعه به خصوص نسل جوان لازم است مسئولین آموزش و پرورش با استمداد از خدا به تلاش شبانه روزی دست زنند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند: در پی تودیع معلمی دلسوز و مردی از اهالی قلم بخش جلگه، برآن شدیم تا گفتگویی هر چند کوتاه با وی داشته باشیم تا جوهر قلم را به نگارش تجربه ی 30 ساله ی بمانعلی امینی از روسای پرکار آموزش و پرورش حرکت دهیم.
او مسئول نبود بلکه کسی بود که معنویت را در کنار تحصیل قرار می داد و برایش مهم بود منطقه و ارزش های آن فدای تهاجمات فرهنگی نشود.

مصاحبه زیر حاصل گفتگوی ما با وی می باشد.

 
خدمت در کاررا تاچه اندازه توانستید در تحقق اهداف تعلیم وتعلم عملی کنید؟

 
اصولاٌ کار و فعالیت در زمینه فرهنگ و تعلیم و تربیت آثاری بلند مدت دارد و گاهی آثار فعالیت فرهنگی در یک سال را در12 سال بعد می توان مشاهده نمود. من هم تلاش کردم با استمداد از خدا و الگو قراردادن دستورات قرآن و شرع مقدس اسلام و پیروی از ائمه معصومین و نصب العین قرار دادن مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه تعلیم و تربیت، فعالیت شبانه روزی داشته باشم و به لحاظ اینکه ما ماموربه انجام تکلیف هستیم و نتیجه را خدا باید عاید کند؛ از خدا می خواهم که نتیجه ای از فعالیت خالصانه و صادقانه همکاران من عاید نظام اسلامی کند که شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.
البته کسب رتبه 36 در کنکور سراسری و بالا رفتن شاخص های آموزش منطقه، راهیابی دانش آموزان منطقه در مسابقات صحیفه سجادیه به مرحله کشوری و در خیلی موارد به مرحله استانی، برگزاری نماز جماعت با حضور روحانی در مدارس، تعمیر و زیبا سازی و با نشاط سازی تمام مدارس بخشی از فعالیت ها می باشد.

 
باتوجه به شناختی که از دانش و فرهنگ منطقه دارید، چه راهکاری را در برنامه های آینده ی سرپرست جدید توصیه می کنید؟

 
با توجه به تهاجم فرهنگی و سرمایه گذاری استکبار جهانی برای به ابتذال کشیدن فرهنگ جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان جامعه، لازم است مسئولین آموزش و پرورش با استمداد از خدا و اولیاء الهی به یک تلاش شبانه روزی صادقانه و خالصانه دست بزنید و از کلیه امکانات مادی و معنوی جامعه نیز در این راستا استفاده نمایند.

 
ارزشهای اسلامی در بین دانش آموزان را در توسعه وپیشرفت نسل جوان به چه میزان می سنجید؟

 
منطقه عزیز جلگه هنوز منطقه ای بکر است و گاهی اگر انحرافی در منطقه بر اثر تهاجم های فرهنگی بوجود آید، در ایام سوگواریهای ائمه(ع) و مجالس مربوطه، افراد متحول می شوند و از جاده ی انحرافی بر می گردند، مهمترین مصداق مجالس بیان شده در محرم و صفر و رمضان بخصوص مجالس حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

 

 

عوامل پیشرفت کاری خوتان را بازگو کنید؟

 
عوامل پیشرفت کاری من، لطف خدا، عنایت ائمه، استمداد از نماز و دعا، توجه ویژه به سخنان مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان، مردم داری، اعتقاد به قدرت عظیم مردم و استفاده از اولیاء و مربیان و دانش آموزان در انجام فعالیت ها واستفاده ویژه از قدرت ومعنویت نهاد مقدس نماز جمعه و روحانیت معزز در ارتقاء فرهنگی جامعه می باشد.
لازم است از فرصت به دست آمده استفاده کنم و از کلیه عزیزانی که دانسته یا نادانسته در راه انجام وظیفه در طول بیش از32 سال تلاش، به ساحت آنها احتمالاٌ مواردی را روا داشته ام، عذر خواهی کنم زیرا آنچه آرامش مرا افزون می کند عفو وگذشت عزیزان نسبت به این بنده کوچک می باشد.
سی سال ز درس و بحث مستم کردند

در مدرسه خاک و گچ به دستم کردند
خامی بنگر مدعیان فرهنگ

چون پخته شدم باز نشستم کردند

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.